Fotograf söker modeller
Hej, jag är en amatör fotograf som letar efter modeller att fotografera så att jag kan skapa mig en portfolio, samt ge er fotografier på era djur. Alla kattraser går bra, stora som små. Jag föredrar utomhus fotografering, men inomhus fungerar också om du vill det.
Jag är baserad i Uppland och utan bil, så gärna i närheten av buss eller tåg, en kort promenad är inget problem.
Hör gärna av er om ni är intresserade, antingen på mejl mockingpearl@gmail.com eller skriv ett sms till 0739690474.
Innebär det här att du fotar katter/husdjur gratis för att bygga upp din portfolio?
Kommer bilderna att spridas av dig även på annat håll? T.ex. på din egen hemsida eller i sociala medier?
I vilken utsträckning får djurägaren tillgång till bilderna, och vilken rätt har djurägaren att använda bilderna i olika sammanhang, t.ex. på nätet?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#1: Hej, jag kommer att fotografera gratis och jag kommer lägga ut bilder (inte alla) på min instagram och även skriva ut vem som äger katten, tagga personen om den vill det och vad katten heter, eller om det är något annat ägaren vill lägga till. Det är viktigt att ägaren är bekväm med vad jag lämna ut! :)
Du kommer själv få bilderna och tillgång till dem hur du vill, förutom att sälja bilderna vidare. Jag önskar bara att du i gengäld nämner att det var jag som var fotografen, det vill säga mitt namn, eller om jag kan lämna min signatur någonstans på bilden.
Låter det bra? :)
Det låter genomtänkt och bra!
Hoppas du får många napp! Det är verkligen roligt att fota djur, och att se hur någon annan fångar ens djur på bild 😊.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.