Katter iFokus

Katter

Etikettkattmat
Läst 175 ggr
EquusCaty
0

Kattgodis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken är eran favorit sort av kattgodis ? En av mina är **Cripsy crunch healthy dental care ** och så är den bra för tänderna.

Tjena^^

• Redigerat 2022-01-23 10:53 av EquusCaty
Uppkatten
1

Jag ger aldrig kattgodis, eftersom mina katter flera gånger blivit dåliga i magarna av kattgodis.

På "mitt" katthem var det också förbjudet att ge katterna kattgodis, då det ofta lett till dåliga magar.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
1

Ger aldrig godis till mina katter.

Stolt ägare till tre La permer

Grace2009
0

Har Mjau gottebitar hemma. Har bara provat dessa och något torkat kött i småkuber. Gottebitarna verkar hon tycka om men hon får inte ofta. Hon har haft påsen i över 3 månader och det finns fortfarande kvar i den. Känns som om jag gick på ett säljknep i affären när jag köpte påsen. Varför ge sånt godis ens?

Vixxen
1

Ger mina en godisbit i munnen varje dag. Ungefär som om de skulle få en tablett. Har därigenom inga problem att ge dem medicin om de blir dåliga. Efteråt får de några extra godisbitar. Använder främst Royal Canins Exigent som godis. De verkligen älskar detta! 😻

Uppkatten
1

#3 Kolla hur länge en öppnad påse håller sig. På en del påsar står det att godiset bara är hållbart någon vecka sedan man öppnat den. Men det är säkert olika mellan olika sortet.

Zoobutikerna gör allt för att sälja på en kattgodis, upplever jag det som. Nästan som att man är "elak" om man inte köper godis till katten. Jag brukar svara dem att: nej tack, mina katter får mat - inte godis, nej tack - jag vill inte ha överviktiga katter, nej tack - jag vill inte få dåliga kattmagar. Säljarna ser lika sura ut varje gång 🤣. Som om de lider med mina katter 😊.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Grace2009
2

#5 Oh fan. Kollade påsen och det står 1 vecka. Får slänga det som är kvar då. Menar de på allvar dock att en katt ska käka 30g godis i veckan? Det är ju kopiösa mängder.

Uppkatten
0

#6 Exakt.

EquusCaty
0

#5: jag köper bara ( bra för tänderna) och anti hairbal. Sedan har jag en utekatt som rör sig mycket. Jag tycker att det är onödigt att köpa kattgodis kalender ( testade i år) Lusy gillade en smak.

Tjena^^

Kattpatrullen
1

#6 och #7 Lägger mig inte i debatten godis eller ej, men gällande bäst före - glöm ej - ofta bra efter…

Uppkatten
1

#9 Absolut, men här har påsen varit öppen 3 månader, och tillverkaren rekommenderar max 1v…? Man kan möjligen ifrågasätta om det är av smak- eller hygienskäl som rekommendationerna ser ut som de gör.

Tarotstollan
0

Mina katter har alltid gillat Dreamies. Min äldste katt älskade dem och hade kunnat äta dem som mat vilket han naturligtvis inte fick.
Den yngste gillade dem också under tiden den äldste levde men ville inte ha dem lika mycket som den äldste. Numera ratar han de flesta smakerna och det varierar vilka han vill ha, så nu ligger det en hög med påsar i skafferiet och jag vet aldrig vilken sort han vill ha, så jag får ge några och lägga tillbaka i påsen om han inte vill ha just den smaken just då!
Kommer nog att försöka ta bort dem och inte köpa flera när påsarna tar slut, onödigt då han inte verkar tycka de är goda längre.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!