Vilken ras är min katt
Hej
Det är så att jag har fått katten Tiger från min farmor som gick bort i fjol. Jag tänkte fixa försäkring åt katten. Det står "ras". Jag frågade runt min familj om vilken ras. De vet inte riktigt. Jag har bara med en nummer-lapp på kattens chip. Han är 1 år.
Info lite:
Han hoppar ALLTID i påsar, kasse med mera så fort jag lämnar sådana på golvet. Han tycker om att sitta därinne och leka lite. Han är supernyfiken oavsett vad och sitter på tv-bänken ibland. Han lyssnar inte på vad sambon säger ibland och lyssnar mest på mig, alltså kroppsspråk. Han signalerar ganska ofta att han vill leka med sin leksak.
- Redigerat 2022-01-22 00:14 av Nipol
#0: Om katten saknar stamtavla är det en huskatt/bondkatt.
// Harley
Ser ut som en huskatt. Jättefin!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#2: Håller med! 🧡
// Harley
#1: Okej då vet jag. Jag tänker kolla upp med veterinär som min farmor gick dit med katten sist på måndag. Men tack iallafall :D.
#2: Tack! tack! Jag googlade vad en sådan huskatt är. Det är nog logiskt! Det känns bra att ni kommenterade.
Huskatt är den officiella benämningen för alla katter som saknar stamtavla, oavsett hur de ser ut.
Bra att du ska veterinärvårdsförsäkra katten och bra att katten redan är id-märkt. Viktigt att id-märkningen ägarregistreras/ägarändras, så glöm inte att göra det/kolla så att det verkligen är gjort. Ett tips är att tillåta att kontaktuppgifter får visas offentligt i registret (så att den som ev. hittar katten och har en chipläsare själv kan kontakta dig så snart som möjligt).
Sajtvärd Katter iFokus
Så fint att du tagit hand om Tiger efter din farmor och vad bra att du ser till att få honom försäkrad! Han låter som en riktig buse. Lycka till med smissen! Vad gäller din fråga håller jag med övriga om att han sannolikt är en huskatt om det inte finns några papper på hans stamtavla.
Huskatt - så ingen ras :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Huskatt 😊
Otroligt fin! Om ni är intresserade, testa utställning. Det är otroligt kul!
❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️
💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪