Minskad aptit
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej,
Min lilla Milo låter såhär efter intag av mat, någon som varit med om liknande eller vet vad det kan bero på? Han har minskad aptit sen ett bra tag tillbaka och veterinären har hittills inte hittat vad som är fel med honom 🥺🥺
- Redigerat 2022-01-17 23:33 av Pfransson
Låter som en rap nästan. Eller som när man slängt i sig maten för fort
❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️
💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪
Ja, så där har någon av mina katter låtit någon gång ibland. Jag har aldrig reflekterat över det, och de verkar må utmärkt.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
- Redigerat 2022-01-18 18:09 av Uppkatten
Har han minskat i vikt? Hur ser matrutinerna ut (när, vad och hur mycket serveras katten resp. äter katten och har det förändrats eller varit samma hela tiden)? Är han enda katten eller delar han mat med andra?
Sajtvärd Katter iFokus
Hur gammal är han?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#4: 9 månader
#3: Han har gått ner lite, han har mat framme hela tiden. När han var mindre (han är nu 9 månader) hetsåt han så kunde inte ha maten framme hela tiden. Han fick en blötmat i november som han sedan spydde upp och efter det matvägrade helt och hamnade inne med dropp. Efter det har han ätit men inte alls lika matglad som innan och låter nu som i videon, vilket han inte gjort tidigare.
#2: Okej, kanske inte behöver vara något allvarligt. Reagerade bara eftersom han aldrig gjort så tidigare och nu gör i princip efter varje måltid
#1: Kanske kan va det, han är dålig på att tugga maten och tar ganska stora tuggor, men aldrig låtit såhär innan utan kommit på senare tid nu
#6 Det är inte normalt att en 9-månaders ungkatt går ner i vikt. Är han kastrerad? Hittades ingen orsak alls till den matvägran som ledde till att han behövde bli inlagd med dropp? En (?) kräkning kan ju inte leda till så allvarliga konsekvenser. Vilket foder äter han nu?
Sajtvärd Katter iFokus
#9: Han har inte gått ner mycket men några gram från början av november till slutet december, tror han har fått tillbaka det nu då ha äter lite mer än innan. Han är inte kastrerad och har för tillfället inga planer på det. Dem trodde han hade ätit något olämpligt, ev. magsjuk som gjorde att han spydde (ca. 3 ggr på 5 dar). När han kom hem från droppet åt han igen men så småningom minskade aptiten och nu går han på Purinas gastrointential torr och blötfoder. Tidigare gått på Bozita kitten innan problemen kom.