Orijen som passerat bäst före
Råkade missa utgångsdatumet och nu har vi en påse med Orijen Fit & Trim som gick ut i september, är det bara att slänga? Den är oöppnad 🙃
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Svårt att tro att det skulle göra något att det gått ut, man säger ju att katterna slutar äta om maten luktar härsket ☺️
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Det borde inte vara något problem om påsen förvarats på ett rimligt sätt. Men ett alternativ är ju att mejla fodertillverkaren och fråga.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Så länge maten inte luktar konstigt eller illa, är det helt okej att ge 😊
I somras skänkte Arken zoo i min stad en massa utgånget mat till både katt och hund till ett katthem i vår grannstad, som också har kontakter med Hundar utan hem 😊 inget är fel på maten efter utgånget datum, så länge det inte är färskfoder
❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️
💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪
#3 Dock finns det säkert ett slutdatum efter vilket fodret inte bör användas, men det är säkert en god marginal på det…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Tack för svar! Maten har förvarats som det står på förpackningen, torrt och mörkt osv. Katten som äter Orijen är en riktig dammsugare så vi gav en bit till vår andra katt som är oerhört kräsen och hon åt upp den så förhoppningsvis är det okej. Vi ger lite och ser om han reagerar. Han får mest blötmat i alla fall, men lite torrisar per dag också.
Var snäll mot alla - bli vegan ❤