Reaktioner på Nyårsfirande?
GOTT NYTT ÅR! 🐱
Hur reagerade era katter på det allmänna Nyårsfirandet? 🎇
Mina katter reagerade i stort sett inte alls, vad jag märkte.. men raketskjutandet var också mindre i år än det brukar vara upplevde jag det som. Inga raketer precis utanför utan längre bort och inte lika påträngande smällar och ljus, så katterna var i princip som vanligt.
Sajtvärd Katter iFokus
Katterna låg och sov i min säng vid 20-tiden när det började smälla mer på allvar här. Sov djupt och obekymrat.
Framåt midnatt började det smälla mer ordentligt. Jag hade TV och radio på, och eftersom båda katterna var uppe och vakna så serverade jag kvälls-torrisar genom att kasta en prick i taget som de fick jaga genom rummet. Populärt! Men jag noterade att den ena katten var lite vaksam på smällandet.
Sedan var smällandet i stort sett över 00:20. Skönt! Tror aldrig det tagit slut så tidigt förrut. Då gick vi och lade oss och sov gott. 😊
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Kisse var helt obekymrad. 😻
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Mina katter bryr sig inte.De sov igenom grannens superstora fyrverkeri.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Nikita reagerade med att bli vaksam när det började smälla men det la sig när ingen av de andra reagerade. De andra 3 katterna brydde sig inte alls.
Våra katter brydde sig inte alls,
Lilla Miss Alice tillhör tyvärr skaran av skotträdda kissekatter, så när det började smälla drog hon in en garderob och gömde sig. Eftersom jag är medveten om detta hade jag bäddat extra mysigt i garderoben, samt hängt en filt framför dörröppningen.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Min brydde sig i vanlig ordning inte alls.
Om det inte vore för att jag stod vid fönstret och såg på raketerna så skulle hon inte ha hoppat upp på fönsterbrädan för att se vad det var frågan om.
Hon tyckte snarare att min yngsta ormbunke var mer intressant… 😅
Eftersom jag har en ny katt visste jag inte hur hon skulle reagera. Hon har bott här i ca 2.5 månader och är allmänt rätt så orädd för saker och ting utan är istället väldigt nyfiken. Vi nattade oss vis 22:30 ungefär och hon låg i sängen med oss. Vi vaknade vid midnatt när de började dra igång men jag får säga att hon inte var så brydd. Visst såg man på öronen att hon hörde men hon låg kvar hos oss i sängen. Vi gick ut på balkongen och tittade lite och hon satt i vardagsrummet och väntade på oss. Reagerade också på att skjutandet var klart snabbt, kanske 00:15? Annars brukar det väl hålla på rätt så frekvent i en 2 timmar efter midnatt.
Gammelkatten har alltid varit väldigt rädd och gömde sig i källaren när det sköts. Har inte pratat med mina föräldrar om hur han fixade det i år. Han har börjat höra dåligt så förhoppningsvis var det lite lättare för honom i år.
Min kisse har ju varit nyfiken förr om åren och det var lika dant nu.
Han satt i fönstret i vardagsrummet och tittade ut i det minsta fönstret, enda stället persiennen var uppvinklad.
När det drog igång vid midnatt så blev han lite försiktig men lugnade sig ganska snabbt och sen ville han ut på balkongen men det fick han inte förrän det värsta var över.
Då släppte jag ut honom och var med honom, fick sen se att grannar i huset mitt emot hade kommit ut med någon fyrverkeri låda ute på gräsmattan.
De var på väg att tända den där lådan så jag fick in honom snabbt men han sprang ut igen precis som de tände på och då fick jag jaga honom lite men fick tag i honom igen och det började dåna precis när jag stängde balkongdörren.
Då blev han lite rädd men det kunde ju bero på att jag jagade honom på balkongen och fick tag i honom och slängde in honom snabbt.
Sen skulle han upp i köksfönstret att titta men då när han såg och hörde sprakandet och ljuset gick han ner, det var nog för nära för hans smak.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Normalt brukar våra inte bry sig överhuvudtaget om smällar och fyrverkerier.
Men efter branden och det de upplevde då så reagerade de nu med rädsla när det började leva om och smälla ute.
Mina låg och snusade hela kvällen, den ena spanade runt sig när det smällde som värst och lade sen ner huvudet igen, ända tills jag gick fram för att titta på fyrverkerierna strax före tolv. Då följde de med och satt i fönstret och kikade de med. Och när matte tröttnade satt de kvar en stund till.
Stolt matte till Agnes och Sonja ❤️
Min katt sprang runt i huset som en galning sedan hoppade hon upp i min famn helt skakande😥 har ni hört om hästen som dog av fyrverkerier ?
Tjena^^