Tips på klösträd?
Någon som har tips på högt hörnklösträd passade två katter på runt 4 kg var? 🙂
(dock inte jättedyrt dvs inte 2-3 tusen och uppåt
Skriv inte bara hemsida, för säger ingenting.
Ska köpa efter jul och nyår tänkte jag 🙂
Ska vara 170-190 högt och alltså ha platta som är anpassar specifikt för hörn
Inga som man sätter fast i väg och INTE varianter som är bara mestadels stor klöspelare. Ska finnas minst ett hus och minst 2 hängmattor.
VIDAXL och tec någonting (minns inte namnet) är inga bra hemsidor
Den på bilden har dem, är bara ett exempel vad hörnklösmöbel är :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
- Redigerat 2021-12-02 10:23 av Fridaaaa
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
#1 Ja den har jag kollat på men flera säger att man måste sätta fast i väggen för att klara 2 katter ;(
Jag köpte mitt på wiltec.de, vet att dom även hade flera hörnklösträd. Kan inte svara för just dom hörnklösträden,men både jag och katterna är supernöjda med det vi har som går från golv till tak. Finns 2 kojor och 2 "hänggropar", en tunnel och då hängande lekbollar. Betalade 800 tror jag inkl frakt.
- Redigerat 2021-12-02 11:44 av [pamm]
Jag köpte först denna: https://www.zooplus.se/shop/katt/klostrad_klosmobler/medelstora_klostrad?utm-source=utm_source_teaser&analytics-id=zncd3naoqbek-46K6estS3YiyeMG6qQKWUm
Tänkte att den borde vara satbil med tanke på att den hade två bottenplattor, tyvär gick den sönder direkt och jag fick ett nytt, med samma fel.
Sedan beställde jag från Tectake den som heter Hansi https://www.tectake.se/kattkloestraed-hansi-800214-401639
och den håller fortfarande.
Denna fäster man med en justerbar skruv mot taket, så den står stadigt
_
#4: Ja, min ser ut exakt som din fast helgrå! Dom är hur bra som helst, håller för min stora kille som är värsta Tarzan här på 6 månader och över 4 kg.. ;)
#5 valde den vit beiga, för att den skulle matcha Miss Alice (kissen alltså) Toppen med att den sitter i spänn mot taket när lilla rallykatten kommer i machspeed och bara flyger upp i trädet
_
#6: Haha okej :) Beställde somsagt mitt ifrån tyskland, men måste ju vara samma? Ser exakt likadana ut.
Ja dom är verkligen toppen!!!
#4 KLickar på länken men får bara upp massa delar till klösträd och inget klösträd
Tectake är företaget jag menar att jag inte beställer ifrån :)
Måste vara liknande modell som på bilden så ingen fyrkantig/rektanulär platta i botten utan ska vara som den på bilden i botten :)
#9: Gå in på wiltec.de och kolla. Dom hade flera hörnträd när jag beställde mitt iaf!
#10 Har de ingen sida på svenska?
#10 Kikade in där och dem har ju samma träd som tectake och Zooplus och Vidaxl.
_
Arken Zoo har denna:
https://www.arkenzoo.se/littlebigger-lazy-klostrad?81305
Det var den enda som inte hade en kvadratisk bottenplatta.
_
#13 Den är alldeles för låg dessvärre. Och har varken hus eller hängmatta.
Tack ändå! :)
- Redigerat 2021-12-02 13:52 av Fridaaaa
#11: Nej, men du kan välja engelska :) Billigt, och relativt snabb leverans (6 arbetsdagar tog det tills jag fick mitt).
Djurmagazinet har haft, vet inte om de fortfarande har, så man kan bygga sitt eget träd, men det var svindyrt. Jag lekte lite med den idéen ett tag. Fördelen var att an inte behövde köpa alla delarna samtidigt
_
#16 Ja jag vill inte bygga eget träd och svindyrt fungerar inte :)
#15 Inte så bra på engelska :/ vill gärna ha på svenska när jag ska beställa något
Har du tittat här?
https://www.supercat.se/klostrad/klostrad-zirkoon-horn.html
_
#17: Okej, då förstår jag :)
Har du tittat på amazon? Var inne där och kollade först, finns en del där med :)
Chilli finns hur många som helst ser jag nu. Dom har 6 sidor med klösträd, sen hur många somär hörn o till rätt pris vet jag inte, men gå in o kolla :)
#24 för hög, 190 är max, står i inlägget men tack ändå! :)
Min ena älskar att ligga högst upp och går inte med 200 högt träd
#21 #22 den är inte liknande modell som på bilden om du kollar plattorna i botten tex :) Men kan kolla på datorn sen vad de har mer! :)
#20 Nej inte kollat amazon, då jag inte handlar därifrån (går inte in på varför) :)
#18 Den är för låg tyvärr, ska vara 170-190 cm högt men tack ändå! :)
#20 Nu blev jag ju fast.
Dem här två är ju likadana, fast de heter olika….
https://www.amazon.se/tectake-401638-Kl%C3%B6str%C3%A4d-kl%C3%B6sm%C3%B6bel-Hansi/dp/B08MLJJ7ZF/ref=sr_1_33?keywords=kl%C3%B6str%C3%A4d%2Bkatt%2Bh%C3%B6rn&qid=1638462569&s=pet-supplies&sr=1-33&th=1
_
#26: Ah, du vill enbart ha rundad in mot rummet? Tror dessa är hörnträd, bara att plattan har fyra kanter istället för enbart 2. :)
#27: Hahaha japp! Tro mig, satt o försökte jämföra alla hundra gånger. Tog tillslut den som blev billigast. Kollade mailet nu m orderdetaljer. Jag betalade 600:- för mitt, inkl frakt från tyskland. Ca 400:- för enbart katträdet, 200 i frakt ;)
#29 Verkar som alla de där stora kedjorna som Zooplus, Bitiba, Tectake med flera köper sina träd från samma fabrik i kina….
_
#30: Så är det säkert! :)
#29 Kan säkert vara så men jag köper inte från tectake och amazon och vidaxl av olika anledningar (inte pga vart det är tillverkat) :)
#28 Ja jag vill ha det runda som är på bilden, därav visade, tycker det fungerar bättre med med kvadrat/fyrkantig platta, men olika vad man föredrar :)
#32: Aha okej, sorry, trodde bara den skulle vara gjord för ett hörn så att säga! Missuppfattade :)
#33 Man kan ha men jag föredrar modellen på bilden, tycker det står bätttre :)
#2: Hade en sådan innan. Den funkade bra utan att vara fastsatt i väggen. Bytte ut den efter ett drygt år pga att plyschen var så sliten.
Stolt matte till Agnes och Sonja ❤️