Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 180 ggr
Syntium
1

Katter kan

"I'm too old for this shit."

Loj, lat och ointresserad? Nej, tänk om. Katten har stenkoll på dig.
OberonsMatte
2

Hm… Att katter reagerar när ägares välbekanta röst plötsligt hörs i rummet och förväntar sig att även kunna se ägaren då är ju kanske inte så konstigt… Jag är helt övertygad om att katter framför allt lär sig sin ägares röst, mer än de lär sig sitt namn.

Jag har många gånger lagt märke till att mina katter ignorerar när andra ropar på dem, för de har bara vant sig vid att reagera när min röst ropar på dem. Det är ju jag som ger dem mat och min röst de förknippar med trygghet.

När jag är ute med katterna brukar jag ibland skramla lite med nyckelknippan istället och det är lika effektivt, men jag vet iallafall två personer som provat att ställa sig bakom knuten och skramla med nycklar, varpå en av mina katter genast kom springande dit men tvärstannade, såg förvirrad ut och vände tillbaka när han såg att det inte var jag. 😉

Sajtvärd Katter iFokus

[Tismon]
0

#1: Min kisse reagerar på hennes namn även om det är folk hon inte känner så bra. Då svarar hon "meooow" och oftast kommer hon också. Så himla söt

Syntium
1

#1 Ja, det känns inte som om det var någon revolutionerande upptäckt. Om man bara är uppmärksam på sin katt kunde man väl ana detta redan.

"I'm too old for this shit."