Flera katter dödade
Stolt ägare till tre La permer
Håll era katter som innekatter så är problemet löst.
/Maria
#1 Finns många anledningar att innekatter är att föredra, men man stannar ju inte inne själv av rädsla för att bli mördad så inte fan ska man BEHÖVA hålla katter inne av den anledningen heller. Usch och fy för folk som skadar/dödar djur!
Problemet är människorna i det här fallet, inte katterna, och att hålla katt som innekatt innebär att JUST DEN katten inte blir skadad/dödad men det löser inte problemet med lösgående galningar som skadar/dödar djur…
- Redigerat 2021-05-03 12:38 av Kattpatrullen
Usch så hemskt! 😢😡
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
😭
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Stolt ägare till tre La permer
#1: Nej. Det är inte där som problemet ligger. Katterna är inte problemet, utan människorna som tycker om att skada djur är problemet. Tror du faktiskt att problemet är löst då man håller katterna inne? Nej, de går efter andra djur istället. Tycker du att problemet är löst då de går och plågar andra djur istället?
Visst ska vi skydda våra egna kära husdjur. Själv håller jag min katt inomhus och vi går ut tillsammans i vår bakgård som är omgiven av en hög stenmur. Jag tänker mest att jag vill skydda vår katt från bilar, men givetvis vill jag ju inte att andra plågar min katt. Men problemet kvarstår, om de inte hittar våra katter att plåga så hittar de andra djur istället och därför så är ju inte problemet löst alls.
#5: Kan ju inte låta bli att tänka på att det är en psykopat eller sociopat i görningen som kommer att begå större brott i framtiden.
Håller man sina katter inomhus så skyddar man sina katter. Så det egna problemet är lätt att lösa.
Det här är ett mycket större problem och handlar om en människa som inte mår bra alls.
Vi har haft en "kattmördare" i vårt område. Drevet på FB var inte nådigt och man la ut både identitet och namn på den misstänkte.
Det visade sig vara en 16-årig pojke som inte mådde så bra.
En människa med sådana problem bör få vård omgående och det är bra att det uppmärksammas tidigt.
/Maria