Bula på magen efter kastreringen
Kastrera min honkatt vid 6 månaders åldern i slutet på 2020, efter det har hon haft en bula på magen som är som en pingisboll ungefär. Om jag minns rätt så sydde dom på insidan och stygnen skulle försvinna av sig själv men undrar om någon av er har varit med om samma och vet vad det kan vara och om man måste göra något åt det?

Var sitter bulan?
Stolt ägare till tre La permer
#1: bulan sitter där vart stygnen varit
Min katt har samma sak och veterinären sa att det händer nu som då. Det är dock inget farligt. MEN, det bästa är att gå in för en check up ändå, för det kan vara något annat som ligger bakom det. Åk hellre in en gång för mycket än för litet.
Du kan alltid kontakta t ex https://firstvet.com/sv för en första bedömning, eller om du har en försäkring som täcker kontakt med annan telefonveterinär, t ex Agria.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

#2 Har nog rätt men det kan ju vara ett bråck så jag skulle kolla uppp det hos en veterinär.
Stolt ägare till tre La permer
Det låter som ett bråck.
/Maria
Har varit med om samma sak och det försvann efter ett tag.
Liten bula är vanligt, det fick Mira med, men inte Freya. Försvann sen. Så länge det ser fint ut så är det ingen fara
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vår Molly fick också en bula efter kastreringen, var tillbaka till veterinären och hon sa att hon reagerade på de inre stygnen, och att det inte var någon fara.
Kastreringen skedde i januari, och nu är bulan borta!