Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 304 ggr
OberonsMatte
5

Plötsligt händer det! (kattbädd accepterad efter 2 månader)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För 2 månader sedan skänkte jag bort Moltas kvarblivna njurdietfoder och i samband med det fick jag en sk. "donut"-bädd som tack. Sedan dess har jag försökt placera den där bädden på alla möjliga ställen utan att katterna ens vidrört den med en lilltå.. Total ignorering!

I ett sista försök har den i ungefär en dryg veckas tid varit placerad uppe på byrån i sovrummet, men trots att själva byrån är poppis har katterna varit noga med att ligga (eller t.o.m. tränga ihop sig) där utan att vidröra donuten. Jag provade ett tag att vända bädden uppochner för att göra den mindre luddig, men den var tydligen lika läbbig ändå. I går vände jag tillbaka bädden för att det åtminstone såg snyggare ut…och vad hände igår kväll…!! När jag kom in i sovrummet låg Ruben där och nuddade donuten!!!

När jag vaknade till på natten såg jag t.o.m. att han låg med hela huvudet i (!) donutbädden!!!

Alldeles nyss nu på dagen när jag gick in i sovrummet så låg han där igen och med framdelen PÅ bädden. Kanske t.o.m. en ny favoritplats?

Sajtvärd Katter iFokus

• Redigerat 2021-02-16 10:52 av OberonsMatte
Vixxen
2

Plötsligt händer det! 😹😻😹

OberonsMatte
4

Alltså, det här är helt fantastiskt! Det roliga är också att bädden var som ny och helt orörd när jag fick den eftersom den ratats totalt även av katten den var köpt till från början. 😄

Sajtvärd Katter iFokus

[[eskils_]]
1

Den har nog börjat lukta "rätt" nu.

Magi-cat
3

Typiskt katter!!! 😻

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MonicaLagerquist
1

De är roliga våra katter.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
1

Haha katter….😃

/Maria

kara_murray
1

Ja ibland är de inte särskilt snabba… Jag har oxå några sådana bäddar, några används med andra knappt har nuddas vid….

OberonsMatte
2

Ruben sov där natten till idag också och nu hittade jag Lotus (!) på samma ställe med huvudet PÅ bädden!

(ursäkta dålig skärpa p.g.a. dåligt ljus).

Sajtvärd Katter iFokus

• Redigerat 2021-02-17 18:28 av OberonsMatte
kara_murray
1

Då är den på väg att bli helt godkänd av katterna!!!💙💙💙

kara_murray
3

Efter att ingen rört den mjuka grå fluffpuffen på ett halvår så plötsligt så upptäckte jag av en ren händelse att Dorothea lagt sig i den och verkligen gillar sin "nya" sovplats!!💛💛💛🥰🥰🥰