Obetänksamma vardagsmisstag
Idag gjorde jag ett misstag som kattägare som jag inte gjort tidigare, men som jag nog aldrig kommer att göra igen.
Efter att ha dammsugit skulle jag svabba golven och eftersom jag inte ville ha en superbusig 6-månaders Lotus hängande i moppen stängde jag in honom med en bollbana i sovrummet. "- Här kan du leka en stund!"… Ganska snart hörde jag hur han frenetiskt försökte öppna dörren med klorna, men det ignorerade jag och fortsatte med golvmoppandet.
När jag öppnade dörren igen kände jag en tydlig bajslukt och upptäckte snart en stor bajskorv mitt på täcket i sängen! Jag hade stängt in Lotus i ett rum utan toalåda och bajsnödig som han var hade han inte haft något annat val. När han försökt gräva över bajskorven på täcket hade det dessutom kommit bajs på tassen också.😿
Jag kände mig som världens sämsta matte… 😳
Som tur var fanns det tid i tvättstugan, men jag kommer aldrig mer stänga in en katt utan toalåda, oavsett för hur kort stund.
Har ni gjort liknande och obetänksamma misstag som kattägare?
Sajtvärd Katter iFokus
Det hände ett par gånger att jag glömde lämna toadörren öppen till kattlådan, annars är det nog bara hundarna jag gjort "klantgrejer" med.
Det är lätt hänt och man känner sig verkligen misslyckad som matte (eller husse) men vad som verkligen är hemskt med sådana historier är hur många som skulle se det som att "katten jävlades" eller "hämnades".
Ännu värre, det finns de som bestraffar katten. DÅ är man verkligen misslyckad som ägare!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#1 Ja, just när det gäller felbajsande eller felkissande är det tyvärr väldigt vanligt att många väljer att se det som tecken på att katten vill jäklas med ägaren istället för att söka mer realistiska orsaker som går att åtgärda.
Sajtvärd Katter iFokus

Det här hänt här med . Vi har gott om trälådor i huset. Men eftersom att vi har skattefritt i sovrummet så finns ingen låda där.
Det här hänt att någon katt smitit in där och det har hänt olyckor i sängen.
Stolt ägare till tre La permer
Det har hänt mig med men det var inte jag som stängde dörren. Det var katterna som busat och då hade dörren gått igen och de fick inte upp dörren. Så när jag kom hem den dagen undrade jag varför ingen katt kom och mötte mig. Tills jag upptäckte att sovrumsdörren var stängd. Där inne var två upprörda katter och en säng med bajs på. De var väldigt glada att bli utsläppta från sovrummet. Jag har där efter införskaffat dörrstopp till sovrummet och toadörren.
#3: Blev lite konfunderad innan jag insåg att autocorrect varit framme! 😂
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Kommer hem och öppnar dörren och det stinker kattbajs! Mkt konstigt då katterna var bortresta , de var på sommarlov på landet. Det visade sig att grannens katt hade smitit in och blivit instängd över dagen! Stackars liten.

Mannen lämnade skinkmackan på bordet.
När han kom tillbaka var skinkan borta.
Stolt ägare till tre La permer
#7 😸 En gång gjorde jag en gräddtårta som jag ställde på bordet. När jag och gästerna satte oss till bords var det bara grädde på halva tårtan…
Sajtvärd Katter iFokus