Sätta ihop hona med hane?
Hej, kan man sätta ihop en nästan vuxen hona ( 8 månader, nyligen kastrerad och vaccinerad) med en hane 13 veckor som också är vaccinerad? 🙂
Honans sår bör få läka först. Är det tänkt att katterna ska fortsätta bo ihop? Har båda katterna fått två vaccinationer?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#1 ja definitivt skulle aldrig släppa in en ny katt i hemmet i hennes tillstånd nu… idag mår hon sämre än igår, igår var hon ändå mer lekfull och åt mer… vet inte vad som händer. Blir kanske återbesök imorgon om hon inte äter ordentligt idag.
Min måste vaccineras om 3-4 veckor igen. Då har hon vaccinerats fullt, och den där lillen har bara fått 1 omgång av vaccination.
De är tänkt att de ska bo ihop förfallits förhoppningsvis om de kommer överens.
Hur ser operationssåret ut? Har hon fått den smärtlindring hon ska ha? Du kan alltid kontakta https://firstvet.com/sv om hon inte verkar OK.
Båda katterna bör vara ordentligt vaccinerade innan de flyttar ihop. Flytt, ny kompis mm innebär stress, och vid stress är det lätt att snuva bryter ut. Då gäller det att båda katterna är ordentligt vaccinerade.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#2 Kattungen ska också vara vaccinerad två gånger innan den flyttar in.
Sajtvärd Katter iFokus
39,1 är tempen på! Igår var den 38,5. Räknas inte 39,1 som lite feber??
Kattens normala kroppstemperatur är 38-39 vill jag minnas, så tror inte hon har feber.
Tycker också att såret ser fint ut, även om det är lite svårt att se på bild.
Lyckades precis få i henne en tablett och lite mush, yey
Men har hon ätit mush tidigare? Annars kanske det inte är så bra att börja byta foder precis när hon är nykastrerad?
En operation innebär i sig stress för kattens kropp, och då bör man inte stressa med foderbyte samtidigt, tänker jag.
Svårt också om katten mår dåligt att veta om det beror på ny mat eller om det är en reaktion på operationen.