Kattmat t kräsen individ
Hej, ngr bra tips på blötmat t kräsen individ?
Vill att den finns att köpa i affären alt zoobutik ( närhetsprincipen).
Tack!
Sheba med sås brukar många katter gilla även om de är kräsna.
Men varför inte testa "vilket blötfoder som helst" med lite fortiflora på? Det brukar också kunna vara populärt.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#1 Fortiflora, det har jag inte tänkt på, har bara använt det vid diarré..
Ofta föredrar katter den kattmat som de fick som kattungar, och som deras kattmamma visade dem var bra mat. De kan ibland ha svårare att acceptera mat/konsistenser som de träffar på först senare i livet. Men att använda fortiflora "som krydda" för att vänja katterna vid en ny konsistens skulle nog jag överväga om jag hade svårt att få dem att acceptera blötmat.
Annars får man helt enkelt prova olika märken, konsistenser och smaker och se vad katten nappar bäst på. Mina katter gillar t ex Mjau med smak av havskräfta men nobbar många andra Mjau sorter.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Jag har kräsna katter och de sorter som funkar bäst just nu är Gourmet Gold Savory cake, Lats as good as it looks sensentions sauces, Mjau noga utvalt portionsaskar, Gourmet Gold mousse (särskilt tonfisksmak).
Sajtvärd Katter iFokus
Tackar för tipsen! 🙂
Svårt att hitta God blötmat t Ajax. Jag har toppat blötmaten med torrfoder, det verkar vara gott. Alltid något😃
Mina kräsna katter tycker om Sheba Craft Patéer helst fisk men även den med Kyckling, Whiskas med fisk i gelé och Animonda Carny Baby Paté så brukar variera dessa… Vet att Whiskas och Sheba inte är dom bästa men de är lätta att köpa i butik och magarna rasar inte på dessa men inte heller Carny men den finns att beställa på nätet.
Extremt kräsen katt som äter veterinär foder pga allergi( njurfoder allergi fisk) finns få sorter att erbjuda så här toppas kattmat en med… Trumvirvel!!! Whiskas katt godis med kattgräs i köps i vanlig matbutik mm 10 kr st 3 godis per påse, vi ger ca 2 cm små bitar som smulas över maten. Övriga katterna älskar godiset men räknar dom som mindre kräsna 🙊
#8 Märkte också att maten gick lättare ner då jag toppade m ngr godisar😀