Katter iFokus

Katter

Läst 248 ggr
Jennimb
0

Introducera hund för kattunge?

Hej!

Jag vänder mig till er som kan så mycket om katter, jag själv är ny kattägare och har haft min älskling i snart tre veckor. Hon är perfekt och jag märker att hon känner sig trygg och knyter sig an till oss mer och mer för varje dag.

Nu till frågan, i helgen kommer några vänner över, en utav vännerna har en hund. Hunden ska ha viss vana av katter och min katt på 15 veckor har inte träffat en hund sen hon kom till mig men jag vet att uppfödaren hade hund, hur mycket hon var kring hunden vet jag inte. Är det lämpligt att det kommer en hund och hälsar på såhär ”tidigt” eller bör man vänta tills min katt bott här längre och är äldre?

MonicaLagerquist
6

Jag skulle låta ketten vara instängd i ett tryggt rum med mat vatten sovbädd och toalåda.

Stolt ägare till tre La permer

Kattpatrullen
4

Om inte katten regelbundet ska umgås med hund så hade jag inte stressat upp någon av dem med ett möte utan gjort precis som #1.

Jennimb
5

Tack för svar, då är det bättre att hundägaren hittar ett annat ställe för hunden att vara på under tiden hon är hos mig.

Kattpatrullen
3

Jag tror det är klokt, slipper ni vara på helspänn också. Lycka till med nya kissen förresten, hoppas allt fortsätter så bra som det verkar ha börjat! :)

Jennimb
0

#4: Det tror jag med, det känns inte helt bra att stänga in min lilla katt som jag vet mer än gärna vill vara där vi är :) tack så mycket!