Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 231 ggr
OberonsMatte
7

Kattspår i hemmet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Ett hem utan en katt är bara ett hus"…och "När en katt ligger och sover i ett rum finns det inte mycket mer för en inredare att göra där"… fina citat som beskriver det fina med att dela sitt hem med en katt.

Vi som varit kattägare ett tag vet dock att kattägande även kan påverka inredningen på sätt som inte framhävs lika ofta i mysiga inrednings- och livsstilsprogram..

Bilden ovan visar de två nedersta träknopparna på min sovrumsbyrå…! 😕När Moltas levde var det hans specialitet att gnaga på lådknoppar, men nu har det visat sig att även hans efterträdare Lotus har den benägenheten (gånger 10 med kliande mjölktänder). 😼

Har ni också personliga inredningsdetaljer i era hem som katterna skapat?

Sajtvärd Katter iFokus

• Redigerat 2020-11-28 11:40 av OberonsMatte
MonicaLagerquist
1

Våra katter använder ett 40 år gammalt träbord som klöspelare.Det får de göra.Vi kommer ju att på sikt elda upp det bordet och sen får vi väl fixa så att de inte börja klösa på det nya bordet.

Stolt ägare till tre La permer

OberonsMatte
1

En annan sak jag lagt märke till är att uppstår gråaktiga feta fläckar en bit ner på dörrlister och hörn som katterna ofta råka stryka sig emot när de passerar. I vanliga fall brukar man inte behöva tvätta sådana ställen, så första gångerna jag såg att hörnet bredvid balkongdörren var alldeles grått fattade jag inte ens hur det hade kunnat bli så.

Mina katter känns alltid fräscha och rena i pälsarna, men fläckarna består av det hudfett som finns naturligt i pälsen även om man inte märker det när man tar på den.

Sajtvärd Katter iFokus

Tarotstollan
2

Tja, soffan är en klösbräda trots att jag försökt att stoppa dem, även sängen och byrån i sovrummet är klösdekorerade.
Alla dörröppningar har spår av deras pälsmarkeringar för inte nämna sönderrivna tapeter i vartenda rum.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

jollycox
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi också en bäver(norsk skogkatt, vi har två men mammas katt är värst på att gnaga) som tuggar lite här och var. På bild är hörnet på kökssoffan som katterna passerar när dom går till fönstret.
Vi har haft fyra valpar men Luna är den som gnagt mest.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

• Redigerat 2020-11-29 20:52 av jollycox