Sippanđ
Det hĂ€r Ă€r Sippanâ€ïž
Har skrivit ett inlÀgg tidigare om hennes bekymmer med blod i urinet.. vi har röntgat henne och vet kunde se att det var nÄgot i urinblÄsan men hon kunde inte riktigt sÀga vad det Àr, möjligtvis "bara" smÄ urinstenar och sÄ har vi tagit urinprov men det var tydligen svÄrt att se pga blodet. Blodprov Àr ocksÄ taget och alla hennes vÀrden ser bra ut, hon Àter mat som Àr för urinsten, Amoxival kur som nu Àr slut och ocksÄ Metacam som hon ska fÄ till Torsdag men blodet Àr kvar.
Ursh det Ă€r sĂ„ himla jobbigt att inte veta vad som Ă€r felđ hon Ă€r annars precis som vanligt det enda som Ă€r annorlunda Ă€r just blodet och blod kĂ€nns sĂ„ lĂ€skigt pĂ„ nĂ„got vis. VĂ„ran veterinĂ€r kan iallafall inte göra sĂ„ mycket mer (smĂ„djursklinik) sĂ„ hon har fĂ„tt en remiss till ett annat större stĂ€lle dit hon ska pĂ„ Torsdag för ultraljudsundersökning.
Det jag egentligen var ute efter med detta inlĂ€gg var att skriva av mig lite och kanske fĂ„ nĂ„gon lyckönskningâ€ïž börjar bli vĂ€ldigt nervösâčïž
Stora lyckönskningar och varma tankar. Visst Ă€r det jobbigt nĂ€r de smĂ„ liven inte mĂ„r bra, sĂ€rskilt nĂ€r man inte vet vad som Ă€r fel. Jag har ingen erfarenhet av nĂ„gra just liknande problem men starka sympatier Ă€ndĂ„. Hoppas att allt gĂ„r bra för er! â€
Det lĂ„ter som att ni har en bra plan för hur ni ska gĂ„ vidare, tĂ€nker jag. HĂ„ller tummarna för att allt gĂ„r bra för er! Hör gĂ€rna av dig hĂ€r efter veterinĂ€rbesöket sĂ„ fĂ„r vi alla lĂ€ra oss lite mer. â€
SajtvÀrd för Hittekatter i Fokus. SajtvÀrd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare pÄ Katter i Fokus.
Tack för era lyckönskningarâ€ïž
De sÄg en urinsten i nedre urinvÀgarna och nÄgonting annat.. i bÀsta fall koagulerat blod och i vÀrsta fall en tumör, de kunde inte riktigt urskilja vad det Àr.
Men hon ska iallafall tillbaka om en vecka för operation för att kunna undersöka vad det Àr och för att ta bort urinstenen.
SÄ Àn Àr inte oron över och stackars Sippan fÄr Äka ivÀg Ànnu mer, hon Àr inte vÀrldens gladaste katt just nu stackarn!
Hon mĂ„ste dĂ€remot badas, har ni nĂ„gra tips hur man kan göra det pĂ„ bĂ€sta sĂ€tt? Hon kommer bli vĂ€ldigt arg men hon mĂ„ste verkligen tvĂ€ttas ordentligt bak för hon luktar kiss. Har försökt att tvĂ€tta eftersom och vetrinĂ€ren har rakat lite dĂ€r bak för att det ska bli lĂ€ttare men lukten sitter i đ„

Lycka till hos veterinÀren
Stolt Àgare till tre La permer
Sippan var in pĂ„ operation idag och under den sĂ„g de att hon hade en stor tumör sĂ„ de ringde till min sambo och berĂ€ttade samt frĂ„gade vad de skulle göra sĂ„ han frĂ„gade dem vad det mest humana Ă€r och de sa att hon inte kommer bli bĂ€ttre utan hon kommer mĂ„ dĂ„ligt sĂ„ hon fick somna inđ kom precis hem frĂ„n jobbet och fick veta, Ă€r helt förstördđđ
Beklagar sorgen, det Ă€r inte lĂ€tt att förlora sina fyrbenta hjĂ€rtan đąđąđđđmen nu slipper hon lida och ni har de fina minnen kvar av henne!!đąđąđ„°đ„°đ„°đđ

Beklagar sorgen.
Stolt Àgare till tre La permer
#5 Beklagar verkligen sorgen. đ
đ€ Elisabeth och Amira đ
Ledsamt, men samtidigt bra att hon slipper lida mer nĂ€r det inte fanns möjlighet att hjĂ€lpa henne till ett fortsatt gott kattliv. Ibland Ă€r livet vĂ€l tufft⊠Ta hand om er! đ§Ą
SajtvÀrd för Hittekatter i Fokus. SajtvÀrd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare pÄ Katter i Fokus.
#5 BeklagarâŠđą đ§Ą
SajtvÀrd Katter iFokus
Usch sĂ„ vĂ€ldigt trĂ„kigt. Hoppas att ni kan finna lite tröst i att ni gjorde allt ni kunde för henne och att hon slapp lida. â€
Tack för eran omtankeđ
MĂ„r sĂ„ dĂ„ligt, har haft det jobbigt med min psykiska hĂ€lsa redan.. kĂ€nns i hela kroppen. Trodde verkligen att hon skulle fĂ„ komma hem igen sĂ„ det blev en vĂ€ldig chock trodde inte att hon var sĂ„ sjukâčïž kĂ€nns inte som jag fick sĂ€ga hejdĂ„ tillrĂ€ckligt.. nĂ€r min andra katt dog sĂ„ tröstade vi varandra jag & Sippan nu Ă€r det sĂ„ tomtđ men som nĂ„gra av er skrev sĂ„ vet jag ju att detta var för hennes bĂ€sta sĂ„ hon inte skulle lida.
Vi sörjer ofta vÄra husdjur lika intensivt och pÄ samma sÀtt som nÀr vi förlorat en tvÄ-bent anhörig. SÄ tillÄt dig att fÄ vara ledsen och lÄt det fÄ ta den tid som det tar. FörstÄr att det kÀnns som att du inte fick sÀga "hej dÄ" tillrÀckligt. TyvÀrr blir det sÄ ibland.
Men lĂ„t sorgen fĂ„ finnas, för det handlar inte om "bara en katt" (som en del tycks tro) utan om en familjemedlem. đ§Ą
#13: kvĂ€llen innan veterinĂ€ren sĂ„ lĂ„g hon vid mig ganska lĂ€nge och riktigt lĂ€t mig krama om henne och gosa in mig ordentligt, betydligt mycket lĂ€ngre tid Ă€n hon brukade sĂ„ jag vill inbilla mig att hon sjĂ€lv kanske kĂ€nde pĂ„ sig nĂ„gonting.. att det var hennes hej dĂ„ för att hon mĂ„dde mer dĂ„ligt Ă€n vad hon visadeâ€ïž
#14 Jag tror ocksÄ att det kan ha varit sÄ. Att hon pÄ nÄgot sÀtt "visste" att ni inte hade sÄ lÄng tid kvar tillsammans. Och att hon dÀrför sökte din nÀrhet.
#15: jag tyckte inte att hon sÄg sÄ sjuk ut men min sambo sa att det kanske var en bra sak att vi mÀrkte det innan hon blev sÄ pass dÄlig sÄ det hade synts mer..
MĂ€rkte ju dock pĂ„ henne att hon tyckte det var jobbigt att hon luktade och att hon försökte tvĂ€tta sig utan framgĂ„ng samt blodet dĂ„ förstĂ„sâčïž
Det Àr sÄ svÄrt att förstÄ.
KÀnner bara att jag behövde skriva av mig lite grann jag hoppas det Àr okej.
Katter mÄr ofta dÄligt av att inte kunna sköta sin hygien och tvÀtta sig ordentligt.
Jag har sjÀlv en semilÄnghÄrig katt som ibland fÄr bajs i pÀlsen. Hon tycker det Àr otroligt jobbigt varje gÄng, och eftersom hon Àr en (fd) skyggis sÄ kan det ta ett tag innan jag fÄr hjÀlpa henne att bli ren igen. Men jag ser hur hon hukar sig/kryper ihop, gömmer sig, ligger och ser olycklig ut o s v. Det Àr samma sak varje gÄng det hÀnder. DessbÀttre hÀnder det inte sÀrskilt ofta, och hon blir snabbt en glad katt igen nÀr hon har blivit ren (ofta behöver det bara kammas loss).
Jag tror att det Ă€r rĂ€tt vanligt att man inte riktigt förstĂ„r hur sjuk katten Ă€r, sĂ„ jag tycker Ă€ndĂ„ att det var bra att ni fick veta, innan hon blev vĂ€ldigt mycket sĂ€mre. Men sjĂ€lvklart Ă€r det lika ledsamt och jobbigt Ă€ndĂ„âŠ
#18: ja Sippan har ocksÄ haft problem med bajs i pÀlsen, men nu sÄ var det urin doft Àven fast vi tvÀttade henne ordentligt med shampoo. SÄ tror inte att det var i pÀlsen utan att det kom frÄn henne liksom.
Tack för att du tagit dig tid och skriva lite med mig đ€