Kattbäddar
Hej!
Jag är väldigt nyfiken på vilka kattbäddar era katter uppskattar mest? Eller om de kanske hellre föredrar att sova någon annanstans? Jag ska nämligen införskaffa mig några kattbäddar och vill gärna få lite inspiration och råd över vilka som har varit mest uppskattade :) jag har hittat denna som jag tycker är väldigt tjusig och ser mysigt ut: https://www.zooplus.se/shop/katt/kattsangar_kattkorgar/kattkorgar_grottor/mjuka/250876
Hälsningar Wilma
Mina katter uppskattar ö h t inte kattbäddar, trots att jag har provat flera olika. De föredrar att sova t ex i sina klösträd (på hänghyllor), i mattes säng eller i mattes fotölj. Ett hopvikt badlakan på golvet eller i en kartong är också godkänt, men kattbäddar - nej. 😊 Ett undantag finns dock: en rosa lite långhårig kattbädd med hög kant, där kan ena katten dyka ner ibland, medan den andra katten inte skulle drömma om att sätta sin tass där 😊
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Mattes säng, en skön filt i soffan eller en egen pall vid matbordet - favoriterna varierar. 🤗😻 Dagtid helst där man är lite i vägen, som datorbordet …
Men någon egentlig kattbädd har vi inte haft på länge …
#0 Kattigloon ser urmysig ut!💗
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#2: Haha det känns alltid som katter väljer att sova där man kanske inte riktigt vill att dem ska sova! Mina sover mycket i garderober och hårar ner alla mina kläder, samt kryper in i varenda kartong eller väska ;)
Men man kan ju alltid drömma om att dem ska sova i såna där lyxiga kattbäddar

Det som är mest poppis här är en bäddad transportbur
Stolt ägare till tre La permer
Våra mest populära är "plattformarna" vi byggt på himmelssängramen. Så poppis att vi var tvungna att komplettera med en andra när det blev konkurrens om den första… Stor bonus att man kan få ligga och kika upp på fintassar och -nosar.
De uppskattar också att ligga i sina klösträd, på mattor, eller bara på ett bord. En av dem är också ganska förtjust i en fluffig badrumsmatta från IKEA. Ofta ligger de också direkt på stengolvet.
En av våra ligger också gärna i handfatet eller bidén… 🙈