Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 842 ggr
Nephi
0

Favorit matskålar?

Funderar på att överraska mormor med nya skålar till hennes kissar framöver då den ena verkar tycka att skålen är gränsfall till djup och smal. Har sett honom plocka upp mat för att sedan släpa och äta den på bänken, vilket jag tolkar som att han inte är super glad i sin skål. 

Så jag funderar på vilka är era och era katters favoritskålar?  😊

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Uppkatten
3

Låga vida skålar med låg kant, brukar de flesta katter föredra, där morrhåren inte slår i kanterna.

Och så tycker jag att man kan undvika plast, för att inte trigga igång svarthaka hos katten i onödan.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Nephi
0

Tycker det är svårt att hitta vettiga skålar, de flesta metall är djupa och så även många porslin 🤔

Plast är slopat för länge sen 😉
Hon hade stora problem med svarthaka på första katten som blev bättre efter metall skålar, även en av de hon har nu har visat tendenser till att lätt få svarthaka.

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

cattisa
0

Min förra katt ville helst inte äta i skål alls. Hon fick alltid maten på små platta assietter/tefat i porslin. Om maten var mörk ville hon ha den på ett ljust fat och om maten var riktigt ljus ville hon helst ha den på ett mörkare fat.  Hon ville nog helt enkelt kunna se maten tydligt.

Nuvarande katten är semilånghårig och har fått en enorm "man" som är i vägen när han ska äta. Han har ärvt gamla kattens assietter, men jag funderar på att testa porslinsskål åt honom så att han inte kladdar ner "skägget" så varje gång han äter… Helst äter han direkt på golvet, förstås, men det blir lite kladdigt…

Jag har bara haft korthåriga katter tidigare och är lite nybörjare på långhårig katt. 🙂

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Uppkatten
2

Jag använder mest halvstora tallrikar/assietter med en ca 1 cm hög kant på. Inköpta på Åhlens en gång i tiden.

Men ena katten gör ändå ofta så att hon fyller munnen med blötmat och så springer hon iväg med den, lägger den på golvet någonstans och sitter där och äter… (kanske var hon tvungen att göra så när hon var liten och de fick mat i kattkolonin, för att ö h t få den mat hon behövde… - jag vet inte…?).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
2

Mina katter äter på samma tallrikar som vi äter..Kör dem i diskmaskinen dagligen.

Stolt ägare till tre La permer

Kattpatrullen
0

Mina har rostfria skålar som är ovala, 16 cm långa och 11 cm breda på mitten, 2,5 cm höga (från golv till ytterkant så att säga) och så har de en "gummiring" under som gör att de inte halkar omkring. Mina trivs bra med dessa men de är å andra sidan inte kräsna med avseende på skålar. Tror de finns på många ställen men Supercat har dem definitivt.

Ajax1
0

Hår köpt barntallrikar/skålar på HM, låg kant, det gillar Ajax. Hittade oxå skålar på Tgr, alla är i porslin.

Maria
1

Här hemma använder vi platta tallrikar, oftast våra assietter och det funkar bra. Jag har ett par låga skålar med liten kant också som katterna har uppskattat.

/Maria