Få katt att använda PeeWee låda
Nu har jag beställt PeeWee pellets och stor kattlåda med tak (ECOdome).
Förstår att det tar tid för kisarna att vänja sig. Om de någonsin gör det. Men jag tog med det i beräkningen när jag beställde den dyra lådan.
Men var så trött på allt smul i gruset som tar massor av tid varje gång att sitta och fiska upp. Trots att jag använder everclean.
Rensar burarna 5-6 ggr om dagen. Så det tar mycket tid.
Fick lådan i går. Jag har satt den intill en av dem med grus. Har lagt lite pellets i gruslådan. Det var lite läskigt. Men bägge katterna har Varit där.
Jag har satt in dem i pelletslådan och krafsat runt lite. Men de hoppar ut efter en stund och gåt på gamla lådan.
Förstår att det tar tid…. är det någon här som har lite råd och tips??
Är jag jättetacksam.👍😻
Om de inte haft kattlåda med tak innan skulle jag tagit bort det och låtit de lära sig använda pelletsen först, men annars tror jag du börjat rätt: Pellets i gamla lådan, öka andelen undan för undan och när det känns bra sluta rensa och håll tummarna för att de då föredrar pelletsen. Men låt det ta tid, bättre att det går långsamt än att det går fel för att man stressar.
Stolt matte till Agnes och Sonja ❤️
Det låter förnuftigt👍. Ska fylla på med pellets i gamla lådan. De har stora burar med tak idag inga dörrar de har jag tagit bort på alla. Även pellets lådan.
Tack för tipset☺️
Vad tror ni om att ta en liten kisseklump från deras sandlåda och lägga i peewee lådan. Så de förstår att det är ok att göra sina behov där.
Låter bra.
Stolt matte till Agnes och Sonja ❤️