Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 785 ggr
Skyler885
5/11/20, 11:06 PM

Är min katt dräktig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katthona parades för cirka en månad sedan med min katthane och hennes bakre bröstvårtor har blivit alldeles svullna och stora som lime. Håret är bortfallet runt omkring de också. Men de andra övre bröstvårtorna är helt normala. Är hon dräktig eller kan det vara något annat?

Annons:
OberonsMatte
5/11/20, 11:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det där ser inte alls normalt ut. Kollade i en bok som heter Kattens sjukdomar och det skulle kunna vara det som beskrivs här:

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
5/11/20, 11:50 PM
#2

Viktigt att du kontaktar veterinär så snart som möjligt, tänker jag.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

91Marran
5/12/20, 7:43 PM
#3

Hur har det gått?

Mvh
Mig

Uppkatten
5/12/20, 7:59 PM
#4

#3 TS verkar inte ha varit in på sajten sedan igår.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
5/12/20, 8:34 PM
#5

Jag hoppas att vi får veta hur det går och att behandling sätts in snabbt för jag får minnesbilder av ett annat fall där juverinflammation (p.g.a. mjölkstockning) ledde till utbredd nekros och det höll på att gå riktigt illa.

Sajtvärd Katter iFokus

Skyler885
5/12/20, 11:04 PM
#6

Ja, är inte så kattvan ännu. Och har därför trott att hon varit dräktig men den senaste veckan har de svullnat desto mer och håret började fala av samt hon blödde lite. Då märkte jag att det e nått fel. Ska ta henne till veterinären imorgon. Hoppas att det inte är något allvarligt. Tack för svar!

Annons:
OberonsMatte
5/12/20, 11:19 PM
#7

#6 Bra att du tar henne till veterinär imorgon. Uppdatera gärna så att vi får veta  vad veterinären sa och hur det går. Jag håller tummarna för er.

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
5/12/20, 11:33 PM
#8

Superbra att hon får komma till veterinär omgående. Jag håller tummarna jag med.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
5/13/20, 7:12 AM
#9

Då håller vi tummarna.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: