Annons:
Etikettutställning
Läst 920 ggr
MonicaLagerquist
2020-03-20 00:43

Inställda utställningar

Hur påverkar alla inställda utställningar dig?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Dioramabyggare
2020-03-20 03:27
#1

#0: inte alls, eftersom jag sällan går på utställningar. Då och då anordnas utställningar i biblioteket och i Folkets Hus, men jag håller medvetet inte koll på vad och när det är utställningar där.

Visst är det tragiskt att utställningar och andra tillställningar/evenemang ställs in på grund av coronavirusets "härjningar", men jag kunde ändå inte låta bli att le lite åt den på ett sätt fyndiga trådrubriken ☺️.

MonicaLagerquist
2020-03-20 04:06
#2

För min del innebär det att jag inte kan meritera min hankatt så som jag tänkt det .Kommer inte att kunna hålla honom fertil .

Stolt ägare till fem La permer

Vixxen
2020-03-20 16:34
#3

#0 Tråkigt för dem som har kattungar och ungdjur de vill introducera och meritera. Den åldern kommer liksom inte tillbaka.

MonicaLagerquist
2020-03-20 16:39
#4

#3 JA SÅ ÄR DET.

Stolt ägare till fem La permer

OberonsMatte
2020-03-20 23:25
#5

Det var ganska länge sedan jag besökte en kattutställning, men jag hade faktiskt tänkt göra det under våren vid tillfälle, men jag är inte utställare så för mig gör det inget att jag får vänta.

Det är en lite overklig känsla när man tänker på hur mycket i tillvaron som påverkats av det här viruset, men jag känner ändå tillförsikt om att vi tar oss igenom det här.

Sajtvärd Katter iFokus

NatasjaHemby
2020-03-22 10:49
#6

Har två kullar nu och hade gärna ställt ut några av dem under sommaren och hösten. Vi får helt enkelt se hur läget är då. Jag är ingen aktiv utställare och det är absolut ingen katastrof för mig personligen om det inte går att visa katterna alls under detta året.

SE*Simbelmynes

Annons:
19Mikaela93
2020-03-22 19:48
#7

Har en hona som saknar ett CAC för att få sin champion titel, hade tänkt att hon skulle få sin första kull efter det… Men hon blir 3år i Augusti, och hitta en fin hane till en hona utan titel i en ras där man knappt lånar ut är ganska lönlöst 😔 Men får bli ett år fullt av kattungar istället, har en kull nu som är född i onsdags och inväntar löp på en till hona som jag tänkt använda min egen hane till 🙂

MonicaLagerquist
2020-03-23 01:52
#8

#7 Det borde ju gå att få låna hane utan att honan har titel iom att läget är som det är. Saknar honan bara ett cert till titel så skulle inte jag som hankattsägare tveka som läget är nu.

Stolt ägare till fem La permer

19Mikaela93
2020-03-23 09:16
#9

#8 Roligt att höra, har inte tänkt på det! Ska kolla runt lite 🙂 Tänkte att det säkert skulle vara lika lönlöst som vanligt, inge roligt att vara Perser uppfödare om man inte kan ha flera fertila hanar hemma samtidigt… Dom flesta lånar nämligen inte ut…

MonicaLagerquist
2020-03-23 11:21
#10

#9 Nej perserfolk är ofta lite ogina på att låna ut sina hankatten. Lite synd tycker jag. Det är ju bättre om vi alla hjälps åt.

Stolt ägare till fem La permer

Silvestris
2020-03-24 10:20
#11

Inte alls. Har inte haft några utställningar inplanerade pga kattsnuva.

Niiinah92
2020-03-26 19:45
#12

Det påverkar mig jättemycket. Dels är min huskatt i sitt livs bästa form så jag såg verkligen fram emot säsongen dels är många vänner man inte får träffa som planerat och många roliga helgen som går om intet.  Får vara glad att min Kurilean fick sitt sista cert i höstas och blev SP.

Upp till toppen
Annons: