Ovanligt kattbeteende?
Min Moltas gör något som jag uppfattar som ovanligt för jag har inte sett någon av mina nuvarande eller tidigare katter göra så. När han ska klia sig så lyfter han bara ena bakbenet och börjar krafsa i pälsen på framdelen av kroppen på den sidan, men står kvar med övriga tassar på golvet… Jag associerar till hur hundar kliar sig när jag ser det för mina övriga katter sätter sig alltid på rumpan innan de kliar sig.
Är det en ovanlig teknik han har eller är det något ni andra också har sett era katter göra?
Sajtvärd Katter iFokus
Har sett Aslan göra det någon gång. Men oftast sitter båda två.
Jag har precis som Hera sett det någon gång då och då men för det mesta så sitter mina och kliar sig.
Kul Moltas🙂
/Maria
Våran gammelkatt gör precis så, alltid!
Men faktum är, att han är också mer som en hund, än en katt! T ex om han är hungrig och man serverar mat, eller om vi ska leka eller nåt annat som han tycker är kul, då viftar han (rejält) på svansen, precis som hundar gör när de tycker nåt är kul.
Han älskar att gå promenader tillsammans med min man, till brevlådan, till sjön eller annat, utan koppel.
Så jag vet inte om vi har en gammelkatt eller gammelhund utklädd till katt…
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Vår hona kliar sig alltid ståendes. De kanske har bättre balans? 😉
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
#3 Vilken cool och mysig kisse 🐱 du har .
Min Katt , Tjatte lägger sig alltid såhär : Han vet precis hur han ska göra för att få en godsak!! 🐱😍 Katter kan tänka och är smarta!!

HH 🙂
Kul att det finns fler som gör så ibland och att det finns fler som alltid gör det! Mina andra katter skulle nog aldrig komma på tanken att stå upp och klia sig, så det är verkligen ett "Moltas"-beteende för mig. Han är även högre och längre än mina andra katter, men viftar på svansen som kattögas gammelkatt gör han iallafall inte.. 😃
Sajtvärd Katter iFokus