Katter iFokus

Katter

Etiketter: kattstatusdjurskydd
LĂ€st 1181 ggr
vallhund
0

Övergivna katter.

ISIS anhÀngare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

VÀrd pÄ Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis pĂ„  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

MonicaLagerquist
2

😭

Stolt Àgare till tre La permer

OberonsMatte
6

LÀser man artikeln finns det dock en del frÄgetecken tycker jag. Bilen hade t.ex. körts dit av en bÀrgare och stÄtt pÄ skroten i ett dygn innan katterna upptÀcktes.

Katterna satt i burar och rutorna var nÄgot nerdragna.

DÄ kan man ju undra varför och pÄ vems begÀran bilen kördes ivÀg till skroten..? Jag tvivlar faktiskt pÄ att Àgaren hade vetskap om detta. Den som vill dumpa sina katter gör det vÀl knappast i sin egen bil och ser till att en bÀrgare transporterar ivÀg bilen med katterna fullt synliga i burar? BÀrgaren hade ju bara behövt kasta ett öga in i bilen för att förstÄ att det fanns katter dÀr.

SajtvÀrd Katter iFokus

Uppkatten
2

Polisutredning pÄgÄr sÄ vi fÄr vÀl se vad de kommer fram till.

SajtvÀrd för Hittekatter i Fokus. SajtvÀrd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare pÄ Katter i Fokus.

Tyst
10

Hemskt.

Jag höll pÄ att fÄ en hjÀrtattack senast förra onsdagen nÀr jag cyklade hem och sÄg en stÀngd flyttlÄda vid vÀgen med texten SnÀlla ta hand om oss matte orkar inte mer!
Har nog aldrig tvĂ€rstannat cykeln och vĂ€nt sĂ„ fort. Var beredd pĂ„ det absolut vĂ€rsta nĂ€r jag försiktigt öppnade lĂ„dan - och sĂ„ var det bara krukvĂ€xter i. đŸ˜Ą

OberonsMatte
3

#3 Jag tror inte att vi kommer fÄ se nÄgon uppföljande artikel om det hÀr fallet. BilÀgaren Àr redan dömd av folket och dÀr stannar det. Eftersom han Àr anonym Àr det ingen större personlig skada skedd, men ÀndÄ.. Tycker det Àr förjÀkligt nÀr tidningar publicerar nyheter dÀr de förmodligen fullt medvetet undanhÄller vissa fakta för att göra nyheten smaskigare och hÀndelsen vÀrre Àn den förmodligen Àr.

Det hÀnder tillrÀckligt med hemska saker utan att man behöver hitta pÄ dem.

SajtvÀrd Katter iFokus

Uppkatten
1

#5 Det Àr inte min erfarenhet. Jag tycker ofta att det förekommer uppföljande artiklar just nÀr det gÀller Àrenden dÀr djur misshandlats/farit illa. T ex om det har blivit en dom i Àrendet (vilket dock kan ta tid). Men vi fÄr vÀnta och se. Sedan hÄller jag med dig om att man inte ska döma bilÀgaren innan man vet vad som har hÀnt. Men nog ser det skapligt illa ut med katter i en bil som körs till skroten och dÀr katterna blir sittandes i 27 timmar (enligt uppgift) innan de upptÀcks av en slump. Men vi vet ju inte varför bilen kördes till skroten. Kan ju ha varit en trafikolycka innan, med Àgaren pÄ sjukhus, Àven om det inte riktigt lÄter sÄ i tidningsartiklarna.

SajtvÀrd för Hittekatter i Fokus. SajtvÀrd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare pÄ Katter i Fokus.

OberonsMatte
1

#6 Skulle det komma en uppföljande artikel som förklarar det faktiska hĂ€ndelseförloppet i det hĂ€r fallet skulle jag bli oerhört förvĂ„nad.  DĂ€r katterna var sittande under lĂ€ngre tid (ett dygn) utan mat och vatten var pĂ„ bilskroten.  Hur lĂ€nge de dessförinnan befunnit sig i bilen och varför, stĂ„r det ingenting om.

SajtvÀrd Katter iFokus

Uppkatten
0

#7 Vi fÄr hÄlla utkik och se.

ElisabethB
1

Det finns mÄnga "smaskigare nyheter" som det aldrig blir nÄgon uppföljare pÄ.. Jag har svÄrt att tro att nÄgon som skulle vilja dumpa djur gör det i sin egen bil pÄ en bilskrot. Om bilen blev hÀmtad utan att Àgaren var dÀr kan man tÀnka att personen som hÀmtade den borde ha tittat in för att se att allt var "normalt". Men alla Àr ofullkomliga och vi kan dÀrför göra olika former av misstag. Exakt vad som hÀnt kommer vi nog inte fÄ veta..

😊 Det Ă€r bĂ€ttre att frĂ„ga och verka obildad, Ă€n att vara tyst och förbli obildad. 😉