fd fet katt har hängbuk?
min hulken, var tidigare en riktig fetknopp. han har nu mirakulöst blivit mycket smalare nu när han fått börja vara ute.
men när jag ser honom springa så är det som att han har en hängmage, och då när han "travar" så flänger den från sida till sida. ordentligt alltså, världens fart blir det på den. det kan ju itne vara skönt!
försvinner denna av sig själv? eller måste man göra något åt det? sedan undrar jag åxå, har den kommit pga att han var fet förr? elller är det någon annan anledning?
alla svar är bra svar!

Min katt, Leo, har också en liten påse under magen. Han äter upp sig inför vintern för att sedan slanka till sig på sommaren och då kommer "påsen" fram.
Jag tror inte att den kommer att försvinna, kanske blir den lite mindre.

Jag vet faktiskt inte varför somliga katter får en liten magpåse och andra inte, men det brukar kallas "lejonmage" ialla fall. Låter inte helt otänkbart att det har att göra med precis det som reddie säger, att de äter upp sig under en viss tid av året, och när de tar av de lagren kommer påsen fram:)
Någon annan som vet eller har teorier om lejonmagen?

Har en katt väl blivit överviktig och fått hängbuk så går det inte att få bort den. Hängbuken kommer alltid att finns kvar även om katten går ner i vikt i övrigt.
Min veterinär säger att ända sättet att bli av med hängbuken är plastikkirurgi 
min katt har också en liten hängmage…