Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1592 ggr
19Mikaela93
0

Bästa blötmat en??

Om ca 1månad så får jag hem min efterlängtade huskatt och han är redan van att äta det mesta och tänkte försöka få honom att äta mestadels blötmat och bara ha torrfodret som står framme som tilltugg. Köper redan Mjau portionspåsar för kattungar till mina andra katter då jag har fått för mig att det oftast är bättre innehåll i kattungemat. Finns det någon annan sort som skulle funka att ge honom?? Fördel om den finns på Zooplus eller i butik :) Har tittat på Carny kitten, är den maten bra?

MonicaLagerquist
2

För min del anser jag att mjau blötmat utan spannmål är den bästa maten. Det behövs ingen speciell kattungemat.Det är bara torrfodertillverkarna som vill ha det så.

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
1

Du måste inte köpa för kattungar när det är blötmat :)

Carny är toppen! :)
Bozita, mjau också :) Mjaus blötmat i sås i påse är dock sämre (spannmål)
Mac

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
1

Det som talar emot Carny kitten, är att det inte tillverkas i Sverige utan fraktas hit.

19Mikaela93
1

Eftersom han inte behöver speciell kattungemat så fortsätter jag med Mjau och Bozita, tack för hjälpen :)

Fridaaaa
1

#3 Ja tyvärr. Jag är tvungen att ge min ena det för en av få utan kyckling^men fodret är sig är toppen :)

19Mikaela93
1

Blev ingen huskatt den här gången, den som hade kattungarna hade vant dom vid att få vara ute… Jag får leta vidare, för vill ha en katt som inte är Perser för det är så stor skillnad, saknar liksom att ha katt på något konstigt vis :)

Fridaaaa
4

#6 kaattunge går dock att vänja men bra att du avstod då seriös inte låter kattungar gå ut själva. <Rekommenderar katthem :)

MonicaLagerquist
5

#6 Trist att folk låter okasterade katter gå lösa ute. För om kattungarna var ute så lär ju mammakatt vara lös ute hon med. Hoppas att du hittar en annan kattunge.

Karmatarerskanise
2

Det finns ju en massa mer än bara perser och huskatt.

Om du ska skaffa huskatt så köp från ett katthem så du inte stödjer skitaveln.

19Mikaela93
0

#8 Ja det är trist med all oansvarig huskattsavel… Är så emot det! Så många fördelar med seriöst uppfödda katter :) #9 Ja jag vet att det finns många renrasiga katter, har haft funderingar på NFO, MCO eller en DRX - tiden får utvisa vad det blir :)