Kattungar
Hej
Vi har haft två kattbröder som växt upp tillsammans,nu vart en sjuk och fick tyvärr avlivas då veterinären efter grundlig undersökning kom fram till det så att lilla Pelle inte ska behöva lida mer. Vi miste han för en vecka sedan och nu vill vi skaffa en ny snarast. Ville som är kvar är 10 månader och saknar sin bror,han letar efter han och vi är rädd att han ska bli deprimerad.
Vår fråga är om någon annan har haft liknande erfarenhet av detta och hur kommer Ville reagera om vi skaffar en kattunge som är 12 veckor. Kommer han ta emot den eller blir det kaos? Vi vore tacksam för svar snarast då vi är jättesugen på att köpa en ny så fort det går
Mvh//
Micke & Eva
Det kommer säkert att bli kaos några dagar😉 Försök att han katterna åtskilda med ex kompostgaller mellan dörrar så att de kan lära känna varandra långsamt.
Jag har flera gånger introducerat katter med varandra och det har alltid gått bra bara man har tålamod ett tag.
/Maria

Skaffar man en kattunge så brukar det inte vara några större problem.
Stolt ägare till tre La permer
Det kan vara bra om den nya katten också är en pojke, som Ville är van vid. Rekommenderar att ni vänder er till ett bra katthem. Där kan de hjälpa er att välja och ge tips så det blir bra. Man brukar också få lämna tillbaka en katt om det absolut inte fungerar ihop med den man redan har. Lycka till!
Vänd er till ett katthem :) Jag skulle säga som läget är och att man även kan vara nyfiken på en ungkatt då kattungar ofta bukar gå åt snabbt och jag ser inte små busar som en jätte bonus direkt 🤫 😎 Katthemmen brukar känna sina katter väl så där kan man få en katt som passar bra, och som 3 nämner skulle det inte funka så kan dom oftas ta tillbaka katten utan större problem.