Bajs i baken
Hej!
Nästan varje gång Decibel bajsar så fastnar det bajs korvar i svansen så springer hon in och tappar korvar i min säng (alltid en ny korv när jag kommer hem från skolan..) jag undrar liksom varför dom fastnar i svansen. Är det för att svanshåren är för långa? eller varför sitter dom fast i svansen hela tiden?
Långt svanshår och i baken fungerar väl som ett spindelnät ungefär… fångar upp det som kommer i dess väg… 😉
För att slippa det skulle jag klippa pälsen kort på de ställen där "korvarna" fastnar.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
#1 okej 😃
Min ena långhårige katt klippte jag alltid i baken och en bit av pälsen vid svansroten annars så händer det att det fastnade "små korvar"😉
/Maria
#3 Märkte nu att det låg en i soffan, jag tyckte att det luktade konstigt/äckligt i vardagsrummet , en trevlig present från Decibel 😈
#4 Då är det dags att klippa.
/Maria
#5 japp 😃 får vänta på att hon kommer in igen hon är ute just nu och leker i solen ☀️🌺🌈
Min birma brukar släppa korvar efter sig ibland. Korvarna fastnar i pälsen under just hålet. Jag brukar borsta honom nästan varje dag och det har blivit mycket bättre. Nu kanske han släpper en korv varannan vecka.
Nu vet jag inte hur dina kissar mår. Men min kan smutsa ner sig lätt om han blir dålig i magen. Och då snackar vi inte diarré, utan lite mjukare korv som fastnar lättare. Så min tips är att kolla över kattens foder och se om det också kan vara orsaken. Min katt är en långhårig katt.
#8 hon är också ganska långhårig (infogar enda bilden jag har på datorn på henne) Hon bajsar inte löst eller "mjukt" utan det är vanliga små korvar. När hon föddes fick hon mjölkersättning som hon inte tålde, hon tappade all sin päls. Så när hon kom till oss (pytte liten) så hade hon typ 1 cm lång. Nu är den mellan 5-7 cm. (mätte precis på ryggen) hon verkar inte må dåligt eller så.
Du får klippa bort lite går där bak det hjälper men om avföringen tex är kladdig kan det även bero på maten han äter
Såna problem slipper man med korthårskatter… 🎧
#11 😃
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Min katt bajsar ut hår istället för att spy upp det. Det resulterar i att tollarna ibland hänger. Då kasar han på rumpan till det släpper, vilket är sådär kul för mig sen haha.
Hade spår i hela hallen en dag. Sen stod stackaren och försökte gräva över det 😂
#13 Haha, jag det har man varit med om. Kommer som ett pärlband på rad.😃
/Maria
😂#14 Precis