Fel info i Sverak
Hej! Har sett att det står fel uppgifter om min katt i Sverak. Söker jag på hans örontatuering kommer han upp som korthårig huskatt med felstavat namn, och söker jag på hans chipnummer kommer rätt information upp, fast med mitt gamla namn. Öronmärkningen och chipnumret hänger alltså inte ihop? Hur kan jag lösa detta?

Maila till SVERAK och be dom kolla upp det.
Stolt ägare till tre La permer
Maila till sverak är de bästa. Men om det står fel där måste det ju även stå samma fel i din stamtavla
Sajtvärd Katter iFokus
Ändrade lite i mitt första inlägg, alltså, öronmärkningen hänger inte ihop med chipnumret och är registrerade som två olika katter. Jag antar att det felet kan ha uppstått när veterinären skickade in numret till Sverak efter att han fått sin öronmärkning
#4 Det är väl ägaren själv som måste ägarregistrera märkningen?
Sajtvärd Katter iFokus

#5 vissa veterinärer skickar in pappren för att det ska bli gjort.
Stolt ägare till tre La permer
#6 Det var ju bra eftersom det finns så många id-märkningar som aldrig ägarregistreras över huvud taget. Att telefonnumret är rätt är viktigast, men står det totalt missvisande beskrivning av katten när det gäller färg och pälslängd kan det förstås uppstå problem om katten omhändertas av någon som söker ägaren.
Sajtvärd Katter iFokus
Flera katter kan ha samma ID-nummer i örat. Det är inte så att uppgifterna du hittat avser en annan katt?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Nej för det står mina uppgifter om katten