Uteplats på gång
Ska imorgon bygga på en uteplats till Zorro, lägenheten ligger på markplan med en "stor" uteplats som delvis ska inhängnas, kan inte näta in hela då jag inte vill att grannarna bredvid ska behöva ha en vägg av nät på halva sin uteplats men ganska stort blir det !
Så får han gå ut äntligen. Visar nog en bild när det är klart =)

Skojjigt! Då blir nog Zorro glad :)

Spännande! Ser fram mot bilder!
Här finns bilder på 2 mycket fina kattgårdar *L*
http://www.textochbild.se/lovelejonell/foton/kattgardstart.html
Lycka till med bygget och förresten såg bild på ditt nya hus i en annan tråd. Det var jättefint *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Vilken fin kattgård ! Bild på mitt nys hus ? Vardånåstans *lite förvirrad* hehe.

Ser också fram emot att se resultatet, och dela gärna med dig av tips kring det praktiska. :)

Kul, ser också fram emot bilder!
Vad roligt för Zorro (och dig). Ska bli roligt att få se bilder på "skapelsen"
/Maria

#8 Lyxig skulle jag kalla den uteplatsen ! :)

Den äldsta katten har hoppat över en gång då hon satt på fönsterbläcket, så där har vi nu satt lite högre nät, som vi vinklat in 30 cm.
Annars så har ingen rymmt. Det går inte att klättra i nätet (enligt mina katter) och ingen har kommit på att det går att hoppa över än iaf.

#3 evamojje kan det varit mitt hus du menar i en tråd inne på hittekatter,
där jag vill ha tips på hur man bygger rastgård. våra namn är ju snarlika!
#9 Din rastgård ser bra ut, en sådan skulle jag ju kunna bygga. Hur du nu har gjort?
Ja det var Karin .s hus inte Karin.k det var väldigt likt *s*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

#12 Jag har köpt färdiga sektioner, det är ett varmgalvaniserat galler, så att det inte rostar. Det köpte jag från en firma som säljer på blocket, så jag fick det hemkört.Det finns både vanliga och grindsektioner.
Sen fäste jag ihop dom med stora slangklämmor.
Taket är korrigerad plast (kanalplast), så dom slipper ev regn och stark sol. Det är fäst på en träram som sitter fast i gallret med grövre plast stripes.
Det lilla huset har jag specialbeställt så att dom kan gå in och gömma sig eller sova på ett skyddat ställe. Trästockarna älskar dom att klättra i och vässa klorna på. Oftast så sitter dom uppe på varsin trästock och spanar på fåglar mm 
Dom trivs verkligen jättebra där. Men dom är inte där när vi inte är hemma eller ute i trädgården, då får dom vara inne!
Lycka till med ditt bygge!

# 14 Tack för du skrev om din rastgård!
Sådant tak är ju bra som skydd! Och det lilla huset är ju så fint! Ett sånt måste jag bara ha ;)

Oh vilken fin rastgård #9!

#14 Nyfiken, vad heter firman ni köpte sektionerna av? Ungefär vad kostar delarna?
Vi byggde kattgård i sektioner i somras men funderar på att det ska bli en större när vi ska bygga större uterum.

Härifrån köpte jag mina gallersektioner. Dom är likadana som Troax hundgårdar fast mycket billigare! Hälften av mina sektioner är nämligen Troax, som jag fått. Det gick utmärkt att bygga ihop, förutom att hål för ihopsättning inte var på samma ställe.
http://www.blocket.se/vi/12905002.htm?ca=11_s
Här kan du läsa om Troax hundgård så vet du vad du köper!
http://www.hundgard.se/default.asp
Lycka till!