Sand som plötsligt luktar
Jag har haft samma sand sedan jag fick min första katt. Har fungerat bra. Nu känner jag "toalukt" hela tiden tycker jag. Har i och för sig ändrat från babypuderdoft till ingen. Kan det göra så mycket? Eller beror det på värmen?
Har inte ändrat något i övrigt.
Har tigerno finkornig klumpbildande.
Det luktar ofta mer om man har oparfymerad Kattsand då parfymerad Kattsand har en tendens till att dölja lukten bättre. Men det finns oparfymerad Kattsand som döljer lukten minst lika bra som parfymerad Ever Clean unscented extra Strong clumping är en av dom det luktar ingenting efter katterna har gått på toa och det är den bästa kattsanden jag har haft! Jag tycker att det är bäst för katterna att använda parfymfri Kattsand så dom ska slippa hoppa in i en parfymlåda varje gång dom ska gå på toa plus att alla mina katter är allergiska mot Kattsand med parfym jag fick reda på det när jag fick en fel leverans en gång och fick hem lavendelsand i stället jag använde sanden ändå för att jag inte orkade bråka med butiken och det var då jag fick reda på att dom var allergiska.
#0 Har samma sand som du (oparfymerad), men tycker inte att det luktar särskilt mycket. Det är bara när katterna precis varit på lådan, eller när någon av dem får för sig att inte täcka över högen. Kanske beror det på att jag vant mig, för normalt har jag rätt bra luktsinne. :-)
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag har funderat på om jag blivit mer känslig. Tycker jag känner det konstant nu. Har beställt hem den jag brukar ha. Får se om det blir som vanligt eller om det är dags för byte.
Hoppas verkligen jag slipper byte. Den här sanden har funkat så bra och är billig!
Vi har kört med babypuderdoft i många år nu och jag vet en gång jag köpte en doftlös då den andra var slut och jag märkte skillnad direkt.
/Maria
#4 Då hoppas jag ordningen återställs när jag får hem vanliga sanden :)
Haha, ja vi får hoppas det.
/Maria