Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 497 ggr
Lubsan
0

Katten biter på stolsdynan

Fick en ny matsalsgrupp efter min mormor som nyligen gick bort. När jag vaknade igår satt ena katten och tuggade på stolarna, själva dynan, hål i tre av sex stycken :( Idag när jag vaknade hade hon förstört ytterligare en. Jag får helt enkelt klä om dom, för tillfället är det syntetskinn, dvs det hår hål jätte lätt och antar att katten tycker det är väldigt spännande med ludden som kommer upp.

Men vill ju inte gärna lägga ner jobb och klä om dom om hon fortsätter såhär (tänkte ta tyg denna gången). Någon som har tips på hur man får dom att sluta? Spraya vatten på dom vägrar jag då det känns jäkligt taskigt..

Dom har aldrig klöst på soffan eller någonting liknande förr. Dom använde ralltid sina klödsträd .

Herveaux
0

Det här är ju en helt annan situation, men kanske värt att testa ändå - dubbelhäftande tejp.
Jag såg det användas i My cat from hell när husse och matte inte ville att katten skulle hoppa upp på köksbänken.
Prova att fästa remsor över sitsarna så blir det otrevligt för katten att hoppa upp på stolarna.
Inte spec tjusigt, men det verkar som att många katter snabbt kopplar att "Det där stället var inget trevligt, jag håller mig borta…"

Eller så kanske problemet löser sig självt med omklädda stolar som inte har ett lika lattjo material att tugga i. 😉

// Harley