Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 681 ggr
[fritte1974]
0

några frågor om mat till katt

1 enligt råd skall man inte ge äggvita till katt varför?

2 kan man ge laktosfri mjölk till katt?

Sindri
0

Rå äggvita innehåller något som heter avidin, det är inte nyttigt för någon. Avidin hämmar upptaget av vissa näringsämnen i kroppen.

Varför skall katten ha laktosfri mjölk? Katten skall inte ha mjölk överhuvudtaget.

[fritte1974]
0

1 vad skall katten dricka då

MonicaLagerquist
4

# 2 Vatten.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Sindri
5

Om katten inte verkar gilla vatten så kan man skaffa en vattenfontän med filter. Vissa katter är väldigt kräsna när det gäller det.

Om du har eller funderar på att skaffa katt borde du nog läsa på lite mer om du inte ens vet att katter inte skall dricka mjölk. På den här sidan finns mycket bra info om mat och annan skötsel av katt. Bara att kolla i rubrikerna till vänster.

[fritte1974]
0

4 jag har katt

Karmatarerskanise
0

#5 Vad har du då gett din katt för vätska om du behöver fråga vad en katt ska dricka?

[fritte1974]
0

6 vatten ursäkta att jag bara ställde en fråga

[fritte1974]
1

6 Vad jag menar var att hon inte vill dricka vatten ur skål vad jag skall göra beglagar att det blev fel

Evahelene
0

Mina herrar är kinkiga när det gäller vatten. Dels vill de ha det kallt och nyss upphällt, dels vill de inte ha vattenskålen nära matskålen *himlar med ögonen*. Vattenskålen får stå "runt hörnet", en kompromiss som de gått med på…

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Karmatarerskanise
3

#9 Inget att himla åt eftersom det är vanligt. Man bör inte ha vatten och mat på samma ställe. Så dina katter har helt rätt ;)