Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 995 ggr
Karmatarerskanise
5

Hälsningar från katthotellet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Gimli och Saphira hälsar från Ramlösa Katthotell :) Foton tagna av hotellets ägare! Jag har självklart fått tillåtelse att lägga ut dom :)

Saknar mina hjärtan som är på hotell pga renovering.

vendelay
0

Vad skönt att du får se att de mår bra! Verkligen jättebra reklam för katthotellet. Otroligt söta missar på bilderna också, såklart 🐱

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Karmatarerskanise
0

Ja det är så kul att dom uppdaterar med dagbok och bilder varje dag!

vendelay
0

#2 Skrev du under något typ avtal att det är okej för dem att lägga ut bilder på dina katter eller hur funkar det?

Karmatarerskanise
0

Nej muntligt. Men dom hade haft rätt att göra det oavsett. Finns ingen lag mot att lägga ut sina egna foton på djur, även om det är andras djur.

Men se gör ju inte det utan att fråga.

vendelay
0

#4 Nej, okej! Jag bara undrade för jag praktiserade på ett katthotell för ca ett år sedan och jag är väldigt säker på att de hade ett skriftligt avtal så jag bara undrade hur det fungerade där.

Karmatarerskanise
0

#5 Vilket katthotell är det?

vendelay
0

Villa Minnet. Ett riktigt, riktigt bra ställe. De bryr sig så oerhört om varenda katt och katterna får så mycket gos och tillsyn. Jag blev så otroligt positivt överraskad för helt ärligt trodde jag inte att kattpensionat brukade vara speciellt bra 🤐 Nu har jag visserligen aldrig varit på ett annat katthotell, så resten kan ju såklart vara ren skit men Villa Minnet är ett otroligt fint ställe med kunnig personal (volontärer från Stockholms Katthem) och bra inredda rum och möjlighet till en massa speciellt anpassade tillägg för att just den katten ska må så bra som möjligt. Nu låter det som att jag gör reklam haha, det var inte min mening, men jag tycker helt ärligt att de är riktigt fina människor och katterna där mår toppen!

Karmatarerskanise
0

Ja samma på Ramlösa Katthotell.  De får mycket gos, aktivering och lek och bor så fint. Känns tryggt att lämna dom där.

vendelay
0

Det är bra! 🙂

[fritte1974]
0

det är väl olika detta med katthotell en del är bra en del dåliga men de flesta bra då de rädda om sitt ryckte