Nytt tillskott i ''familjen''
Jag räknar med sambons syster i vår familj precis som mina föräldrar och hans föräldrar med respektive. Det är alltså sambons syster, inte vi, som ska få tillskott igen.
Det lilla jag vet är att det är en hane, han kommer från ett katthem och kommer vara innekatt hos henne. En jättefin huskatt helt enkelt som vi hoppas kommer få många fina år.
Bilder kommer då vi varit på besök men vi tänkte låta katten bo in sig hos henne först och vänja sig vid sin nya ägare. Tips på roliga presenter vi kan ta med oss vid första besöket? Det är inte en kattunge, utan en vuxen. Naturligtvis kastrerad, chippad osv. via katthemmet.
Sajtvärd: Barnens ifokus † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!
.
Grattis till sambons syster, hon har gjort något fint som adopterat en hemlös vuxen katt!❤ Jag tror det är bra om katten får landa i lugn och ro ett tag, och att ni får vänta med att leka tills han tar kontakt med er. Nu vet jag inte hur kelig eller skygg han är men tänker bara att det är relativt vanligt att katter som blivit övergivna är försiktiga och behöver lång tid innan de vågar vara sociala med den nya ägaren, och ännu längre tid innan de vågar vara sociala med familj och vänner som kommer och hälsar på. När katten är redo, då kan den säkert uppskatta att leta godisar, eller leka med en vippa! 😊 Jag skulle ju i första hand fråga sambons syster hur tam/ social katten är, men om den är lite skygg skulle jag satsa på leksaker som inte förutsätter nära kontakt utan som katten kan jaga utan att behöva tänka på att det finns en läskig människa som håller i leken.
Katten är blyg och tillbakadragen så vi kommer vänta lite extra. Dock är hon helnöjd och är verkligen eld o lågor, hon förlorade sin gamla katt och det tog väldigt hårt på henne. Också en huskatt för övrigt som hon tog över då den var avlivningshotad.
Tack så mkt för tipset! Toppenbra! 👍
.
#3 Vilket charmtroll. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Roligt med bild, han ser ut som en riktigt mysig kille, bara han får tid att lära känna sitt nya revir och sin nya familj! ❤
Det blir mycket spännande!
Glömde skriva hans namn - Napoleon 🐱❤️
.
#6 Väldigt passande namn på en ståtlig katt.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ