Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 17106 ggr
Fingerprints
0

Era bästa hemmagjorda kattleksaker

Alla vi med innekatter vet ju hur kul och viktigt det är att ge katten nya leksaker och nya aktiveringar - nya intryck. Men det är inte så kul för plånboken att springa till djuraffären varje gång så jag tänkte att vi kan dela med oss utav våra lyckade hemmagjorda leksaker!

Det kan vara allt från en tofs, ihopknögglad pappersbit, till något ni faktiskt snickrat ihop.

Min bästa leksak måste vara att lägga godis i hushållsrullar eller andra smalare rör och täppa till ena änden.

Regnbåge

[JollyJustin]
1

Jag har inga kater men en gång så tog jag e trådbit som jag knytte fast på ihopskrynklat papper eler nått till en katt :D

Caifig
1

De mest genialiska leksakerna jag kommit på är… Ett tjockare snöre som hänger från kylskåpsdörren som är lite fransig i ena änden… Och en kartong med ett hål i som de kan ta sig in igenom. Måste säga att snöret är en stor favorit och ger inte så mycket ljud ifrån sig när det är full rulle på nätterna. 😃

Min svåger binder även sina egna flugor till flugfiske och jag fick två av honom, WOW extremt poppis. Den enda drar i flugan och den andra drar i snöret den hänger i… Perfekt!

mimåne
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är mina katters favoritleksak! Flötet ger ifrån sig ett annorlunda ljud när det far längs med golvet och det är ju så härligt att bita i den! Roligt är det också när man kan ha dragkamp, och dra i varsin ände av det. Allra härligast är det att bara ligga på rygg och bolla runt flötet, den hopppar omkring lätt som en fjäder!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

mimåne
4

Här dras det!

Djurälskaren87
0

aluminiefolie som man kramar ihop till en boll och kastar sedan också kinderägg(inte chockladen;) som man kan lägga något i,gärna ngt som skramlar lite,sugrör funkar med på mina såna med prässel"fjädrar" på

Nerdysiamese
2

har inte gjort så mycket leksaker, min hona brukar ändå tycka att dom bästa leksakerna är sugrör och vinkorkar, men jag har virkat kattmyntefyllda leksaker med en liten bjällra i, dom gillar hankatten väldigt mycket  iaf, och dom har varit uppskattade presenter till mammas katter också =)

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Fingerprints
1

#6 men guud så söta!

Regnbåge

jnielsen
1

#6 vad duktig du är!! 

Förr gav vi katterna klämman till brödpåsen, inte de platta utan de avlånga med ståltråd i kanterna, de kunde leka med dem i timmar. Nu får de inte det längre eftersom vi har ett litet barn som kan sätta dem i halsen om de tappas bort.

Annars är ju en kartong eller papperspåse något som ALLTID funkar!

Jessicahagstrom94
0

När det gäller Oskar behöver man bara kasta en kork på golvet så har han roligt sedan. Eller varför inte en pappersbit som han egentligen inte får leka med. Eller varför inte jaga fiskarna!😂

Han hade bitit sönder ena bandet på mammas BH.. oups!!

Kartonger tycker väl många katter är roliga prylar, såna har vi hos pappa :)

Kommer inte på något jag direkt har gjort själv för att ha som leksak..

mimåne
0

#9 Min katt gillar också bh:ar! Så mycket att han har fått en alldeles egen begagnad en. Mina får jag gömma undan hela tiden.

Jessicahagstrom94
0

#10 Haha😃 jag började gömma mina när mamma berättade det där.

mimåne
1

#11 Men det är inte roligt att få hem gäster om man glömt den där sönder rivna bhn framme..

Jessicahagstrom94
1

#12 Kan tänka mig det😮

MDM.Amanda
0

Jag har 2 kattungar hemma och den ena älskar att leka, bita och på något sätt spela fotboll med sugrör. Gratis på många ställen och mycket sysselsättande!

Kattencoffee
0

Knöggla ihop aluminiumfolie som Djurälskaren87 skrev har varit poppis bland alla katter i min familj o nu även min egna katt. Bollarna låter roligt när de far runt på golvet verkar det som. Min mammas katt älskar knäckformar i papper. De ska inte vara enskilda utan en bunt på typ 3-5 st så de har lite tyngd. lite problematiskt att få tag på nya bara när det inte är säsong. Men vissa lite större Ö&B säljer dem året om👍 Jag har testat att ta in små kottar också till min katt. De är inte superpoppis men hon verkar ändå leka med dom då de ligger på lite olika ställen varje morgon :)

http://kattencoffee.wordpress.com