Inte blir man förvånad längre
Importerad rasren avelskatt så tillåts gå fritt? Som inte "hunnit" registreras?
Något är riktigt skumt med detta.
Vad kan det vara för ras på katten, ni kunniga?
http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/fick-betala-for-att-fa-hem-katten-om4225745.aspx
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jaha och vilken ras är det på katten? Måste vara en nybörjare till uppfödare som låter sin avelskatt gå lös.
Sorgligt
Fyfan vad oansvarigt att släppa ut en okastrerad katt, och sen ha MAGE att gnälla på att du måste betala för att någon tagit hand om katten. Det finns inget "inte hunnit", om de inte fick katten igår liksom, och då släpper man fan inte ut den ändå. Man registrerar katten när man får den, det är inte komplicerat, och kan man inte/hinner inte, så släpper man inte ut den.
Har man inte registrerat katten så äger man inte katten, då får man gott betala precis som alla andra.
Jävligt konstigt att de skriver att det är en raskatt, men inte vilken ras? Ser ut som vilken huskatt som helst. Vanlig typisk teckning och kroppsbyggnad. Och vem släpper ut en avelskatt att ströva fritt? Skitsnack.
I wish I could write as mysterious as a cat
Finns väl ingen seriös uppfödare som har en fertil avelskatt helt lös? Märkligt. Om det är en raskatt är det nog en europe.
Kan det vara en ocicat?
Jag ser ingen katt alls varken i artikeln eller i videon? Oavsett släpper man inte ut en avelskatt lös. Kan registrering av chip dröja? Ja , tyvärr. Har själv varit med om en kattunge som lyckades rymma ett par veckor efter den kommit till mig. Trots att jag hade skickat in ägaruppgifter till ID-registret och betalat direkt när katten blev min fanns inte kattungen i registret. De ska vara glada att de fått hem katten.
#6 Klicka på första bilden i artikeln… …alltså på pilen längst till höger i bilden…
#7 Tack. 😊 Om det är en raskatt är det väl en europé men vad jag vet är inte den rasen särskilt stor i Tjeckien. Lite att gå över ån efter vatten….
#8 Precis min tanke… …därav ocicat funderingen…
#9 I sådana fall är det den mest orastypiska oci jag sett. Knappast något att avla på. 😉
#10 😟😃
Lite korkat att tro att man ska kunna använda katten i avel när den redan har varit ute och "avlat" hej vilt själv. Om det är en raskatt så har jag haft många raskatter i mina dagar, utan att veta om det. 😉
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Uppenbarligen har ägaren inte koll på gällande lagstiftning heller då denne ska se till sin katt 2 gånger per dygn. Hade någon av mina katter varit borta ett dygn så hade inte jag sovit den natten och de är ändå kastrerade och id-märkta.