Ny familjemedlem
Igår gick vi och tittade på en kissekatt. En helt vanlig huskatt eftersom hon hittades ute på en bondgård utan någon mamma, då hon bara var tre veckor gammal. Jag ville inte egentligen ha någon katt, men min pojkvän föll genast för katten och ville ha henne hem och så blev det. Nu är det hans kissekatt och han har ansvaret för henne, men givetvis tar jag ju också hand om lilltjejen. Så nu har vi en vacker kissekatt men vi har inte ännu kommit överens om ett namn.
Hon har lite längre bakben än framben och det är väl därför som hon är så duktig på att hoppa. Hon är dessutom väldigt snabb och väldigt lekfull. Hennes ögonfärg är lite spännande för de är ju inte riktigt gula utan mera bärnstegsfärgade men de börjar se mer gröna ut enligt hennes förra ägaren. Hon har gröna ringar runt pupillerna.
Hon har en väldigt underbar personlighet som vi har märkt hittills. Hon pratar mycket och lågmält, väldigt mjuk och ovanlig ton i rösten. Låter jättemysig.
Har någon några förslag på fina kattnamn? Skulle vara kul med något som börjar på M eftersom hon har bokstaven M på sin panna. :)
Åh, vilken fin! ❤️
Jag är så dålig på det där med namn, men Manda dök upp i huvudet. Eller Mimmi eller Majken?
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Majken
#1 Jag tycker också att hon är så fin. Hon ligger och sover nu samt pratar en massa i sömnen, det låter så otroligt gulligt.
Hennes gamla namn är Mia och det finns en risk för att det blir det namnet då vi inte kommer överens om något ännu. Tyvärr gillade inte min kille någon av förslagen. Det är det som gör det här så knepigt! De namn jag gillar, så tycker inte han om och vice versa…
Man får nog komma på andra namnförslag än något på M också.
I mina ögon ser hon faktiskt ut som en Siri eller Pixie, men de förslagen gick inte heller alls hem hos min kille. :D
#1 & 2 Ja, hon ser lite ut som en Majken också faktiskt.:)
Oj såg inte ens att någon redan hade skrivit det :) Det måste vara en Majken :)
Ja, Siri och Pixie gillade jag också. Nåja, ni kommer säkert fram till ett namn ni kan enas om så småningom. 🙂
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Alla katter som är tabbymönstrade har M:et i pannan. Han hade väldigt fina stora öron :)
pixie tycker jag också var väldigt fint :) Annars Milla
Moxie! Det betyder typ kaxig/modig eller liknande. 🙂
Jag tycker hon ser ut för att heta Mira! Väldigt mycket Mira! :)
Så söt!!! 💋🐱
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Jag tar mig friheten att ge andra förslag på namn som inte börjar på M.😁 Alla tabbykatter har ändå det där M:et i pannan. Luna Elsa Kerstin Berit Sansa Hon är jättefin! Har en katt som har grönaktiga ögon. De skiftar lite mellan gult och grönt.
Elsa är fint, skulle jag köpa en honkatt i framtiden skulle Elsa ligga på topp 1.
Majken är också fint.
Kom på ett till namnförslag på M, Minou.
Min förra katt hade samma färger och hette Maja. Hennes kompis vi skaffade senare fick heta Minus (men det va en kille).