Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1342 ggr
IaMiaMaria
0

Hon dricker med tassen

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min ena katt är lite rolig och dricker vatten på ett väldigt speciellt sätt, idag lyckades jag få det på film. 

Hoppas ni kan se den.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

IaMiaMaria
0

Nähe den dök inte upp igen, fast den är bifogad, undra vad jag gjort för fel. Provar igen.

Näe det verkar inte funka fast jag gör som jag ska, har ju bifogat webadressen till vimeo där jag laddat upp videon.

//Maria

Aleya
0

Tror det är bara youtube som kan visas så som du tänker tyvärr.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IaMiaMaria
5

Håller på att ladda upp den på youtube just nu så jag ska prova om det funkar, annars får nån ta bort denna tråd. Men jag hoppas :)

//Maria

IaMiaMaria
1

Yey, extremt data okunnig men med lite telefon hjälp av lillebror så fick jag dit en video :)

//Maria

Bill&Bull
0

Haha! toker 😻

||My Love For Animals Is Immortal||

vendelay
1

Duktigt att du fixade det till slut, med hjälp av lillebror! 🙂

Så himla gullig video!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

kattöga
2

Så gulligt! 

Sådär åt vår lilla prinsessa som dog i våras blötfoder ibland. Det är så jättesött!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

IaMiaMaria
1

#6 ja tack, det tog lite tid och var lite krångligt, men till slut så :)

Ja visst är det gulligt det tycker jag också och lite annorlunda hehe, de lär ju ta längre tid att få i sig vattnet på det där sättet.

//Maria

Vixxen
1

På tal om krångligt! 🙂 Verkar vara ett tidsödande sätt att få i sig vatten på!

IaMiaMaria
1

Haha ja eller hur, och söligt blir det runt om så jag får torka upp varenda dag. Tur jag har plastmatta :)

//Maria

Carmarino
1

Hade en gång en katt som alltid hoppade upp i badkaret och ville att jag skulle sätta på kranen. Sedan ställde han sig upp med framtassarna på badkarskanten och lät vattnet strömma över ena frambenet, samtidigt som han slickade där vattnet rann. Så kanske vissa katter vill både tvätta sig och dricka samtidigt. 😉
(Han drack för övrigt även som vanligt ur vattenskålen.)

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Kajsas matte
1

Visst är det kul när de använder sina tassar som redskap! För längesedan hade jag en katt (Kurt) som envisades med att dricka mjölk ur mitt glas med tassen. Jag har roliga kort på Kurt men kan tyvärr inte publicera dem. Nu har jag en katt (Åssbårn) som plockar upp torrfoder med tassen och äter från tassen. Tala om att katter är smarta!

elinostberg
0

Damen här hemma dricker precis likadant! Var en kul överraskning efter att vi adopterade henne. Vi ställer alltid ut hennes vatten i glas/koppar också, för hon dricker aldrig ur skål utan vill alltid sätta ner tassen i glas (Så vi får alltid kolla våra egna vattenglas så hon inte haft en liten tass i dem). Katter är för sköna

Carmarino
0

Mina nuvarande katter dricker ut vattenskålen, men jag har fått ge dem en jättestor, tung glasskål att dricka ur. Tidigare, när jag hade en mindre skål, så blev det "översvämning" i köket varje dag, för den ena katten envisades med att sätta tassen på kanten av skålen så att den välte. Det är inte klokt vad ett par deciliter vatten blir mycket när det rinner ut på golvet. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker