Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2645 ggr
Accalia
3

Rycker till när hon sover

Brukar eran katt eller katter rycka till när hen sover? Min katt somnar och efter ca 5-10 min börjar hon rycka i tassar och öron och morrhår, ser lite roligt ut hahah.

Maria
1

Det gör väl de flesta djur. Mina katter gör det och mina tidigare hundar också.

/Maria

Karmatarerskanise
1

Så gör både djur och människor.

kattöga
1

De drömmer! 😴🙂

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Accalia
0

#3 haha man kan ju undra om vad 😂😂

kattöga
0

#4 Flugor, möss, fåglar och andra byten som dom jagar o fångar! 😃

På två av mina katter kunde man tydligt se när dom jagade byten och när dom åt sina byten, när dom drömde! Men man kunde också se när dom var hotade (av grannkatten antagligen eller hundar eller nåt) och även höra, för dom pratade mycket i sömnen också (eller morrade). 

Katten vi har kvar nu, är inte lika "aktiv" när han drömmer…. 

Gulligt är det! 🙂❤️🐱

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Accalia
0

#5 haha va gulligt. Min katt kan man se om hon drömmer mardrömmar, tror jag det är i alla fall, hon liksom rycker och piper lite, sen när jag väcker henne så ser hon liksom uppjagad ut, sen blir hon lugn när hon fattar att det är jag haha :*) hon är så söt :)

kattöga
0

#6 Ja, det känner jag igen. Gulligt! :)

Meeow! 

[Tibonnanj]
0

Vår katt brukar smacka och snutta i sömnen. Jättegulligt och sen det vanliga med ryck i tassar och morrhår :)

Accalia
0

Hon drömde nog mardröm nyss stackarn haha. Jag började stryka henne längst med benet så sparka hon till lite så jag filmade, om ni har tid så kolla här, så söt är hon <333 kolla ända till slutet också, hon trodde det var jag som var attackeraren haha :') Jag fattade inte att det var en mardröm, annars hade jag ju inte gjort så :) Inte säker på om alla kan se videon, tror det kanske bara är de som använder telefonen eller iPad som kan det..?

Karmatarerskanise
0

Du måste infoga videos i rätt genom att kryssa i rutan "infoga video" och filmen måste ha sin adress på Youtube eller Vimeo. Din video är inlagd fel och går inte att se.

Accalia
0

#10 ja jag vet, men har inte klippet på YT och har inte vimeo utan har den på mobilen, men är man på telefonen eller iPad tror jag det ska gå att se :)

Karmatarerskanise
0

Sitter själv på mobil och det går inte att se den.

Accalia
0

#12 hm :/ jag frågade min kompis nyss om hon kunde se den och det funkade för henne..? Men jag håller på och laddar upp den till vimeo nu så snart kan alla se den :) 👍

Accalia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är videon :) Efteråt så tittade jag på henne och sa "Mimmi vad gör du" och hon kollar tillbaka som "vad var det som hände nyss?" Haha :')

Karmatarerskanise
3

Att ett djur reagerar på det viset om man väcker dom behöver inte betyda att dom drömt mardröm. Det är bara att dom blir rädda av att man råkat väcka dom. Precis som vi kan rycka till och liknande om vi vaknar plötsligt.

[Tibonnanj]
0

Jag kunde se videon i första länken :)

Men hon va så söt så lika bra att så många som möjligt får se ❤️

Accalia
0

#15 haha jag tänkte kanske det för att hon inte var "arg" på mig efteråt när hon såg att det var jag och ingen annan :) fast kan ju vara som du säger också #16 ja man vill ju skryta med sina små ögonstenar ;)