Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1210 ggr
Bill&Bull
0

Borste /kam till katt

Vad har ni för borste till er/era katter? Jag behöver tips på någon bra till långhårig katt som inte uppskattar borstning så mycket.. Jag har en grovkam men tycker inte den är något vidare då det inte är tovor att borsta utan behöver bara borstas då han har rejält med päls.

||My Love For Animals Is Immortal||

Halvdansken
0

En fuminator?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Bill&Bull
0

Va är det? :p

||My Love For Animals Is Immortal||

-Cissi-
0

En furminator förstör en långhårig katts päls! Jag har en mirakelkam till min katt och i behov en vanlig karda utan "pluppar"

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

mariesdotter
1

Furminator gjorde nästan min långhåriga tjej helt kal på ryggen, så rekommenderar verkligen inte en sån! En vanlig karda tycker jag är allra bäst, både för den långhåriga och min korthåriga med rejäl underpäls.

Uppkatten
0

Jag använder en kam med roterande piggar, tycker den fungerar bättre än allt annat jag provat. Karda tycker jag fungerar dåligt, då den inte klarar av att borsta pälsen "på djupet".

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Vixxen
1

Mirakelkammen är outstanding!

Volpes
0

Jag hade ungefär samma fundering men undrar vad för slags kam/borste som fungerar bra till en korthårig som inte har underull?

Em_
1

Vi har gles kam, tät kam, karda och furminator. Furminator funkar riktigt bra, man ska dock vara medveten om att den både skär och kammar, så man ska inte borsta för mycket på samma ställe. Är det viktigt att det går snabbt tycker jag furminatorn är bäst.

Uppkatten
0

#7 Jag använder karda till korthårig katt och tycker det fungerar väldigt bra.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
1

Mirakelkammen funkar väldigt bra på såväl mina skogisar (mycket underull), Birman (lite underull) och Ragdollen (ingen underull). Kammen tar massor av lös päls och att katterna älskar den är en extra bonus.

Sajtvärd Katter iFokus

[lillelull]
0

Jag använder Spratts kammar, rekommenderar de verkligen! 🙂

Splatter
0

Har också Spratts kammar, de var bäst innan Mirakelkammen dök upp. Kände att det var enklare och billigare att beställa Spratts över Mirakelkammen, köpte 3 Spratts i olika tätheter för samma pris som en Mirakelkam.

Kajsas matte
1

Jag använder karda och metallkam i två olika grovlekar till mina långhår och enbart karda till min korthåriga Åssbårn. Alla älskar sin pälsvård och står i kö när det är dags för ans!