Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1384 ggr
vendelay
0

Vad gör din(a) katt(er) just nu?

Vad håller de på med? Visa gärna bilder!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
0

Violina ligger i soffan och sover medan Rocket sitter bakom mig och försöker sno filten jag sitter på 😃

[eliinmeyer]
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sover :')

Bill&Bull
0

Dom fick lite godis och nu lever dom apa här! Bild är omöjligt att ta när dom flyger förbi 😛

||My Love For Animals Is Immortal||

Stallmima
0

Min gamla skrutt ligger på soffan  🐱

Tarotstollan
0

De snarkar djupt, båda två!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vendelay
2

Värst vad alla sover! Tur att några är vakna och lever apa då #3 😂

Bill&Bull
0

När börjar era sätta igång då? Eller har dom redan levt stolle idag? 😄

vendelay
0

#7 De håller på och vilar upp sig nu, det lär bli fullt kaos när jag går och lägger mig… 😃 Ibland sover de nästan hela nätterna men när de sover på kvällarna går det att räkna med en hel del spring under natten 😛

Bill&Bull
0

#8 😸

Tarotstollan
0

Mina har vaknat nu och skall ha godis!🤪

Sealle
0

Min ligger och sover under täcket 😴

Bästakompis
0

Den vanliga scenen på morgonen: Bobo sitter på balkongen och spanar på fåglar, han hade inte ens tid med frukost. Lillan håller sig nära sonen som haft stängd dörr hela långa natten, det ska fjäskas och gosas med favoritmänniskan. 😀

Sealle
6

Nu är vi ute och njuter av värmen! Snapchat säger 18° men vet inte om man vågar lita på det haha ☀️

mariesdotter
0

Mina satt och åt när jag gick till jobbet :)

burmamys
6

#13 Åh vad härligt!😃

Saga och Sindra är engagerade i att fånga en insekt på balkongen (hann inte se vilken sort) och nu när jag gick in talade Simon om för mig att det är dags att laga mat (de har redan ätit, men han har ju koll på mattes rutiner också 😂😍)!

Bill&Bull
0

#13 #15 Så vackra missar ni har 😍

burmamys
0

#16 tack så mycket! 😃

[Sandi92]
0

Både jag och katterna är just nu på balkongen och njuter av eftermiddagssolen. Riktigt varmt och skönt är det. Petter sover högst upp i klösträdet och Saga leker med sin favoritleksak, den s.k. magiska masken. (en sån där liten färgglad mask i "osynligt" snöre.)

Volpes
6

Ymer ligger och ser söt ut på en hoprullad madrass vi har ute i hallen. Jag har tänkte att jag ska plocka undan den men det har inte blivit av då Ymer verkligen älskar den, så ja den får väl stå kvar då 😛

vendelay
0

Otroligt fina katter alla har! 😍

Här är vi också glada över vädret. Violina sitter på balkongen och spanar på alla som går förbi. Rocket däremot sitter i sovrummet på fönsterkarmen men persiennerna är ju helt neddragna så han ser ju inte ut… 😂

Sealle
0

#16 Tack så mycket 🤗

Nu har Dexter kommit in efter att ha varit ute nästan hela dagen! Han ligger och sover på soffan igen 💤

Carrosh
1

Hon sitter vid min rumpa, petar lite på mig för att få uppmärksamhet innan hon stryker huvudet mot magen eller rumpan på mig. 😂

Vid min rumpa är för övrigt hennes favoritplats i hela världen. Allra bäst är det när jag fiser, då spinner hon som en dåre. Sitter hon inte där redan, så hoppar hon upp och totalgosar så fort jag lägger av en fis. 😂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Tarotstollan
0

😂

Lubsan
0

#22 haha, roligaste jag läst på länge 😂😂 :p Mina katter sitter och kollar lite arg på mig och mjauar ibland, dom vill ha lek men jag lagar mat just nu. :p

[lillelull]
0

Min kisse är ledsen.. Han kräktes hårboll nyss och han har ju väldiga problem med hårbollar trots att han är rakad över kroppen, brukar spara svansen och kring benen men nu fick det bli så att jag klippte/rakade av allting där också. Jobbig kväll för oss båda. 😕

Carrosh
0

#24 Haha, du är inte den första som säger det. 😛 Tycker själv det är väldigt märkligt att hon är så tokig i fisar.

\m/

Bill&Bull
2

När jag kom in till köket såg jag nått fluffigt i brödkorgen.

Carmarino
0

#27 Alltid mysigt med korgar - särskilt om de är mycket mindre än katten själv så de får pressa sig ner. Hade han ätit upp brödet först? 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

vendelay
0

#22 Hahahahaha, men oh vad roligt! Vad är det med katter och människorumpor? Våra katter är också väldigt intresserade av våra rumpor. Honan ligger alltid och sover inuti husses använda byxor 😃

[eliinmeyer]
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Här kom min systers katt Musse och var kelsjuk, och han skulle bestämt lägga sig med halva kroppen på mina ben (hon gosar inte med vem som helst, behövs tillit först ;) )

vendelay
0

#30 Oh, så mysigt!

Volpes
0

Ymer sitter i fönstret och tittar ut nyfiket på en annan katt som sitter här utanför och skriker (okastrerad) 😕

horsie85
0

två stycken är ute, en står och glufsar i sig vid matskålarna😛

Carrosh
0

#29 Jag vet inte vad det är. Har inte hört om någon annan katt (innan ditt inlägg) som är så rumpförtjust. Min är ju förstås mest förtjust i pruttar och storspinner så fort man lägger en brakare. Tänkte först att det kanske hade med värmen och någon vibration att göra, men hon luktar ju på dem innan hon börjar spinna.. 🤔

\m/