Bilder på kontrollerad utevistelse

Göte med sin lilla gräsplätt på sin innätade altan :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
En till på Göte
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Tar selpromenader gör vi också :)
Roger kollar in utsikten. :)
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
#35 vilken vacker panorama!
här är en bild från förra helgen när vi var bakom huset och rastade katterna. Cisco, han till vänster, är nästan född att va utekatt eftersom han vill ut hela tiden, spec nu på sommaren. Dock vågar jag inte gå ut med honom själv eftersom jag är rädd att han rycker sig loss och springer iväg och vet inte vad jag skulle ta mig till då. De har iaf alltid en liten lapp på sin sele med info när vi är ute.
Här kommer en bild på alla 3 katterna! 😃
Roger (blå. Längst ner i trädet), Melvin (svart) och Isis (sköldpadda).
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
Vet inte om det räknas som utevistelse men här är de ute på balkongen iaf! Såhär ser den ut efter att vi fixade innätning med svetsnät, något som kändes nödvändigt när vi bor på åttonde våningen :) den känns ganska säker nu men vågar ändå inte ha dem ute där själva när jag inte kan se dem eftersom hanen på 7 kg får för sig att skaka om nätet ibland, dessutom har bägge katter klättrat upp på nätet som spindlar vilket får mitt hjärta nästan att hoppa ut :P
Roligt att se allas bilder 🙂
#46 Tycker ja me. Jätte fina bilder. Vill se fler.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Ragdollen höll sig dessvärre i transportburen hela tiden. Får se om det blir några fler försök eller ej. Vill ju så gärna erbjuda honom utevistelse med nya spännande intryck, men han tycks inte trivas och då är det hela rätt lönlöst. Selen hatar han att ha på sig, fast vi tränat sen han var ung. Ett halsband bara hade kanske fungerat bättre, men känns otryggt ifall något skulle hända. Mitt lilla hjärta.
Får jag ställa en fråga, vart kommer detta kontrollbehov ifrån?
Kan bara svara för mig själv men jag är mån om att mina katter ska få tillgång till alla intryck ute, dofter, ljud m.m. inte bara vad de de kan se genom fönstret, men utan att riskera att de råkar illa ut, t ex blir överkörda eller hamnar i slagsmål med andra katter. Och det löser jag genom att låta dem gå ut i koppel!
För att svara på kontrollbehovs frågan så har jag haft en del katter under min uppväxt som blivit påkörda och jag har ingen lust att någonsin igen behöva rent ut sagt skrapa upp min platta katt från vägen.
Eller behöva åka in akut och få katten akut opererad för den har blivit attackerad av okänt djur / person och nästan förblöder.
Så jag kommer ALDRIG ta den risken igen och släppa ut en katt själv.
Här hos mig i stan kommer det inte på frågan att släppa ut en katt - fast jag har grannar som gör det. Parkering med en massa bilar på ena sidan, skogsdunge på andra. Min ena katt gillar att gå i koppel i skogsdungen. Båda missarna älskar att vara på balkongen. Även om jag bodde på landet skulle jag nog bygga rastgård till mina katter. Och kattlucka. Detta efter allt elände man hör om katter som blir överkörda, bortsprungna eller misshandlade, eller osämja bland grannar för att katterna förstör. Min syster fick en katt ihjälkörd och det är fruktansvärt för den som är fäst vid sitt djur…
Så fina alla missar är i sina selar, och kul att se att andra också har puppia, de är min personliga favorit. Riktigt bra sele 🙂❤️
Vi flyttade i oktober, så innätningen av altanen har fått rivas och vi har numera en stoooor balkong 4 våningar upp istället. Så nu får killarna nöja sig med utsikten de får från fönstren när de inte får gå ut på balkongen i sele, men snart ska jag sätta igång och snickra ihop en stor bur av balkongen också :)
https://www.instagram.com/p/BDa3Z_mp9qX/
https://www.instagram.com/p/BDa2-_dp9pW/
#89 Förmodligen från att man är kapabel att ta ansvar för sina husdjur :)