Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1387 ggr
Emma95T
0

Kastrerad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej behöver tips hur jag ska göra med lil tjejen tratt går inte så hon fick leggins som jag sydde och hur ska jag göra så hon är lungn ska jag ficksa bur? hund bur och era erfarenheter fick jätte lite information och jag bor i en 1

MonicaLagerquist
2

Ingen av mina katter som har kastrerats har haft tratt

Att ha katt i bur är inte tillåtet om du inte har tillstånd från Länsstyrelsen eller om veterinären skrivit ett intyg.

Jag låter katten ligga kvar i en öppen transportbur tills hon vaknat och sen har de fått vara med oss som vanligt.

Se till att katten har det varmt för de kan lätt bli kalla efter sövningen.

Stolt ägare till tre La permer

Emma95T
1

Oki det är mer att hon ska va still då det har gått nu 4 timmar sen hon kastrerade sig och är pig som som hon vanligt är och försöker hoppa överallt Vill ju att hon inte ska skada sig :(

annzoo
1

Min senaste hona som kastrerades var inte lugn öht. Hon hade inte tratt och var bara sydd med söm på insidan. Jag skulle inte oroa mig men håll koll på såret att hon inte kommer åt att bita i sömmen.

[lillelull]
0

Alla mina katter har fått med tratt vid kastrering, 2 hanar, 1  hona. 
Har vart m om katter som fått otäcka infektioner efter de slickat på sina sår. 
Men har du provat med en sån uppblåsbar tratt? Jag har aldrig haft en katt som inte varit okej med den. Den är liksom inte i vägen på samma sätt som en vanlig tratt. Så prova med det annars!

Emma95T
0

Dem hade inte den sen så har hon inte kunnat slicka för hon har leggins på sig :) Jag klippte från min gammla byxor och fixade så hon har inte slikat där :) sen är jag ledig till lördagen kan hända jag är hemma lite mer då jag har inflammation i halsen. Annars är det husse som passar vilda måndag till torsdag så det hinner läka :)

Emma95T
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon håller sin värme uppe då hon var lite kall så hon lägger sig på boxen :)

Emma95T
0

Hej har märkt en grej när vilda låg på rygg så såg jag att det blev som en bulla nära snitet där hon kastrerade sig… Börjar oroa mig att det är infektion :( eller om det är bara så efter man har tagit bort livmodern och alt annat

Emma95T
0

Den är mindre en pingis boll

annzoo
0

#7 jag hade kollat med veterinären. Min katt fick en svullnad stort som ett ägg då hon reagerade på sömmen och veterinären fick tömma henne på vätska

Emma95T
0

Det ser bättre ut nu fortfarande lite svullet men bättre :)