Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1060 ggr
Carmarino
0

Tycker din katt om att bada?

Här är en katt som gillar att bada - med badmössa.  😃

https://www.youtube.com/watch?v=Qm1a4wbXYnc

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[lillelull]
0

Min katt tycker det är skönt med ett bad men då måste jag vara med och hålla om honom och någon annan duscha. Då är det skönt och han är helt lugn 😊 Däremot torkning är jobbigt! Hårfönen är otäck 😟

Karmatarerskanise
0

Har sett två videos med katter som har badmössa, som delas på Facebook. Väldigt gulligt.  Speciellt den med "knutorna " Frågan är om dom sitter still för dom fått lära sig det eller för att dom njuter.

Mina har bara duschats.  Kanske skulle testa ett riktigt bad istället.

Carmarino
0

Vi hade en katt en gång som satt helt stilla i badkaret när vi började duscha honom. Efter några minuter började det rycka till lite här och där i honom, och först förstod vi inte vad det var. Sedan fattade vi att det var då vattnet hade trängt igenom pälsen ner till skinnet, så att han började märka att han blev blöt. 😃Han satt dock snällt kvar tills vi hade tvättat honom, och sedan blev han omsorgsfullt frotterad och gosad med, vilket han också fann sig i utan protester.

Hans mor var också väldigt förtjust i vatten. En vinter hade det blivit översvämning i trädgården till vår sommarstuga, så det gick en "lerbäck" tvärs över tomten. Genast var katten där och kollade. Eftersom det var minusgrader hade det blivit ett islager i botten på "forsen", så hon åkte rutschkana genom vattnet och fick sig ett grundligt lerbad. Min mor hällde upp lagom varmt vatten i en hink, och stoppade ner katten för att skölja av henne leran. Det tyckte katten var lika roligt som att åka rutschkana. Naturligtvis blev hon grundligt torkad, och fick sedan inte gå ut förrän hon var helt torr igen, och vattenflödet hade stoppats.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Maria
0

Min gamle galning Moritz har hoppat i badkaret ett par gånger och när vi hade duschkabin så var han med mig och duschade.😃

/Maria

Emma95T
0

Haha jadu om mina katter gillar att bada. Bara att kolla min rygg fult med rivmärken :p

[eliinmeyer]
0

Min katt hatar allt vatten förutom det hon dricker xD, så fort hon hör kranen nere i köket eller något så springer hon så fort hon kan därifrån :D