Kräks varje natt
Problem anhående jatt som kräks varje natt 3-4 gånger. Mycket arg, tidigare bott utomhus (svultit i ca 5 månader) Tyvärr har ägaren fått alla pengar stulna så inga pengar till veterinär finns. Har pågått ca 1 år, snälla inga elaka kommentarer; jag vet att de borde gått med katten tidigare. Hon har ingen energi och kala fläckar överallt, pinnsmal, revben och allt sticker ut (verkligen bara skellet) de har provat olika mat men inget fungerar.
Anmäl! Det är djurplågeri! Det är olagligt att inte ge djur den vård det behöver.
Det är ju rent djurplågeri. Katten måste till veterinär.
/Maria
Säger som ovanstående. Det är djurplågeri, katten måste tas till veterinär. Så kan ju stackaren inte ha det!
Tyvärr måste jag hålla med dom andra om detta, Om man har ont om pengar så finns det ju möjlighet att se om nån vänlig själ kan hjälpa. Och ju mer man knuffar fram det hela ju sämre kan det bli med extra följdsjukdomar.
Jag vet att ekonomi kan ställa till det rejält, Men då får man försöka hitta andra vägar. Lån, vänner, organisationer, något. Det är ett stort ansvar att ta hand om ett liv, oavsett om det är 2 fotat eller fyrfotat.
Förstår inte riktigt hur man har råd med specialmat om man inte har råd med en koll hos veterinär?
Hursom hoppas jag det går bra för dig och för katten, för det kan inte vara kul att se det heller som du gör
Men hur har man fått alla sina pengar stulna… och inte kunnat åtgärda problemet på ett år? Försäkringbolag, nya inkomster osvosv? Det låter helt orimligt.
Finns det INGEN i närheten till denna personen som kan hjälpa till? Fy… stackars katt. Usch, gör ont i hjärtat att läsa sånthär.
Är hon avmaskad? Förmodligen har hon fler problem än så, men det är en början i alla fall.
Har de inte kunnat ta sig till veterinär på ett år så är det dags att anmäla till länsstyrelsen. Finns ingen ursäkt för att låta katten sakta självdö.