Mat till mager kattunge?
Fick hem en 13 veckors kattunge igår och tycker hon är lite mager. Man känner höftbenen på henne. Hon ska och vaccineras för andra gången nästa vecka. Tänkte kolla här vad man kan ge henne för mat för att få upp henne i vikt. Vetrinären ska få kolla igenom henne då hon ska vaccineras. Så bra mat till en kattunge vill jag ha förslag på.
Kattungefoder är ju generellt sett lite mer energirikt, kanske har din kisse inte fått det hos sin uppfödare.
Googla annars på id-foder. Jag har aldrig gett detta blötfoder till en kattunge men väl vuxna Katter som behöver lite mer kalorier
Ok ska kolla det.

Vad har katten ätit hos uppfödaren?
Det är viktigt att inte byta mat för snabbt till en kattunge i samband med flytt då kan magen totalt
Stolt ägare till tre La permer
Hon har ätit hills kitten torrfoder och blötmat har hon ätit lite av varje. Hon verkar inte äta så mycket torrfoder, men hon har fått mjukmat här och hon vräker i sig. Hon är bra i magen iallafall.
Hur är iams kitten eller bozita kitten?
Iams är ett bra fodder :) så testa min katt var också mager så hon fick fodret och der blev bättre :)
Ok Tack ska nog testa det
Jag skulle vänta med att testa nytt foder speciellt då hon nyligt flyttat och är mellan 2 vaccineringar. Är hon kollad för mask?
Ska höra med dom som hade henne.