svartsjuk katt?
Hej!
I söndags hämtade vi ett syskon på lite drygt 1 år det är 1 hona och 1 hanne.
Honan är den som gjort främst framsteg och hannen är fortfarande lite tillbakadragen. Det är jag som har varit hemma mest med katterna eftersom jag bara har jobbat halvtid sen dom kom och min sambo jobbat kväll. Vi ger dom lika mycket tid med kel och lek. Det har gått bra dock så drar sig hanen lite undran när man vill klappa han. Nu under dagen skulle jag gå ut då pep honan efter mig och letade min sambo plockade upp henna och gick till fönstret. När hon släppte ner katten igen så hoppade hanen på henne och var allmänt sur. Dom kan ligga själva bervid varandra på golvet. Det är inga problem.
Hur ska/kan man göra för att hanen ska bli lite keligare och inte blir sur när men sambo kelar med honan.
Ha en trevlig Påsk.
Är de kastrerade?
japp det är dom
Det tar tid det tog mig 2 månader inan jag fick ta upp hannen det ända ni kan göra är låta han vara och försöka leka med han och loka han med godsaker som kyckling skinka räkor :) men ni får hålla koll så dem inte bråkar för mycket kan vara mer att han är osäker det tar tid inan han accepterar sen att ni inte tvingar han för mycket då går han ett steg till baka ( första bilden cirka 4 dagar efter vi fick dem)