Vägrar äta!
Jag börjar få smått panik nu. För två veckor sen så matvägrade våran ena katt, han började spy strax efter och bara nån dag senare fick han somna in hos veterinär. Nu har andra katten börjat visa samma symptom. Matvägrar och kräktes en gång i morse. Han är lite trött men vaken och leker och kelar som vanligt. Vi har fått i honom lite skinka iallafall. Jag orkar inte med ett dödsfall till! Vi ska till veterinären i eftermiddag. Jag behöver lite stöd :(
Håller alla tummar! Det är aldrig roligt när pälsklingarna blir sjuka. ❤️
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Hoppas allt går bra! ❤️ Kram
Hoppas det går bra för din katt! Är han utekatt? Det är nämligen väldigt stor förekomst av salmonella bland utekatter just nu och det låter som att det kan vara det som era katter drabbats av. Viktigast är att få i honom vätska eftersom att de kan bli uttorkade väldigt fort, men han kommer garanterat få vätskeersättning hos veterinären.
Lycka till med allt! 🌺
Jag håller alla tummar för att det ska gå bra!!!
Förlorade själv vår lilla tjejkatt för drygt en vecka sen. Det är tungt. Jag hoppas verkligen att din lilla kille "bara" reagerat på förlusten av sin kompis, i så fall piggnar han nog till snart igen.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Hemkommen från vet nu. Hans magsäck var väldigt irriterad och det var något i tunntarmen som "satt fast". Fick metoklopramid och paraffinolja. Vi skulle ringa om han blev sämre för att då kanske operation behövs. Dock trodde inte han det så. Jag hoppas veterinären har rätt, men jag är fortfarande sjukt nervös och orolig. Efter han fick tabletten och oljan vart han så slö och verkar ha lite ont. Men, eftersom dagen har varit riktigt jobbig för honom med bilåkning och sånt krångel så avvaktar jag. Om han inte blir akut sämre dvs. Medicinen måste ju få verka…
Skönt att höra att veterinären tyckte det verkade lovande, och att du fick med dig honom hem igen! :)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus