Kastrera hanekatt i Göteborg
Hej! Min hankatt börjar bli lite crazy på sistone och har tänkt att han skall kastreras. Jag har gjort detta med en katthona innan som vi hade dock så la vi 1700kr på henne för de men de ställe la ner och har aldrig vänt mig till någon annan djurklinik.
Jag behöver tips på djurkliniker som kastrerar katter i Göteborg och gärna priser på de annars räcker de med djurklinikens namn bara :)
På smådjurskliniken (tror jag det hette) fick jag en hane kastrerad, chippad och vaccinerad för 600 :) några år sen men det var under kampanjerna som brukar vara vid dessa tider :)
Sajtvärd Katter iFokus
Fler tips?
Vart vill du att kliniken ska ligga? Det känns ju alltid smidigast om det ligger nära hemmet :) Många veterinärer har inte priserna uppsatta på hemsidan utan man får mejla eller ringa dem :)
skrev i Göteborg, kollade upp lerums de verkar bra men vill hellre ha någonstans inne i göteborgs stad
Äntligen kastrerat min hankatt idag! Dock så höll jag extra koll på han då jag inte hade en krage, var tvungen o säga till 7 gånger att han inte skall slicka på såret. Tog bort ögonen i 2 sekunder då han lyckades innan jag skrämde han lite så han slutade. Han blev lite blodig när han gjorde med asså VÄLDIGT LITE men ändå är nervös. Nu har han en krage och tas endast av när han behöver äta. Detta är första dagen bara som har är kastrerad, kan de lilla blodet beror på att hans "bollar" inte är ihop sydda bara eller var det något allvarlig för han lyckades slicka i 2 sekunder???
Helt normalt med litet blod första dygnet. Det bör vara torrt dag två. Hankatter leker fort eftersom det inte är så många lager vävnad man skär igenom. De flesta hanar är som vanligt dag 2.
Medarbetare Hittekatter iFokus